دسانتیس: جمهوریخواهان با تبدیل انتخابات به رفراندوم درباره حمله به کنگره شکست خواهند خورد

نیویورک – ایرنا- «ران دسانتیس» سیاستمدار و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا از حزب جمهوریخواه اعلام کرد که اگر رقابت انتخاباتی به "رفراندوم" در مورد حمله ۶ ژانویه به کنگره و مشکلات حقوقی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا  تبدیل شود، جمهوریخواهان در انتخابات آینده شکست خواهند خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ران دسانتیس فرماندار کنونی فلوریدا که با ناامیدی روزافزون و کاهش حامیان مالی دست و پنجه نرم می کند و همزمان ترامپ در نظرسنجی‌ها از او پیشی گرفته است، روز دوشنبه به وقت محلی به شبکه ان بی سی نیوز گفت که رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ باید بر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا متمرکز شود، نه ترامپ.

دسانتیس در اولین مصاحبه رسمی خود با این شبکه تلویزیونی گفت: "اگر انتخابات یک رفراندوم در مورد سیاست های جو بایدن و شکست های وی باشد، ما چشم اندازی مثبت برای آینده خواهیم داشت و در مبارزات پیروز خواهیم شد."

وی ادامه داد: از سوی دیگر، اگر انتخابات مربوط به ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ نباشد، بلکه مسائل ۶ ژانویه ۲۰۲۱ مطرح شود، یا اینکه چه سندی در توالت در مارآلاگو باقی مانده است، ما شکست خواهیم خورد."

دسانتیس همچنین ادعاهای ترامپ مبنی بر پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری گذشته را رد کرد و گفت: البته او شکست خورد.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی که ۱۴ مرداد ماه منتشر شد، نشان می‌دهد که حدود نیمی از جمهوریخواهان در صورتیکه ترامپ محکوم شود، به او رای نمی‌دهند و این هشداری جدی از مشکلات حقوقی او در نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده محسوب می‌شود.

در یک نظرسنجی ۲ روزه خبرگزاری رویترز و موسسه نظرسنجی ایپسوس که مهلت شرکت در آن پیش از حضور ترامپ در دادگاه به پایان رسید، از پاسخ دهندگان پرسیده شد که اگر ترامپ «از سوی هیات منصفه محکوم و مجرم شناخته شود»، آیا به ترامپ برای ریاست جمهوری سال آینده رأی خواهند داد؟ ۴۵ درصد از جمهوریخواهان پاسخ منفی دادند، بیش از ۳۵ درصد گفتند که به او رأی می‌دهند و بقیه گفتند که نمی‌دانند که چه تصمیمی می‌گیرند.

در پاسخ به این پرسش که «اگر ترامپ در حال حاضر برای گذراندن دوران محکومیت خود، در زندان باشد» به او رای می‌دهند؟، ۵۲ درصد از جمهوریخواهان گفتند که رای نمی‌دهند، با وجود اینکه ۲۸ درصد گفتند رای می‌دهند.

اما بر اساس نتایج یک نظرسنجی دیگر در ۹ مرداد ماه، ترامپ به رغم اتهامات کیفری و داشتن پرونده‌های مختلف، بر رقبای خود در حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوی ۲۰۲۴ آمریکا برتری دارد و نامزد پیشتاز این حزب است.

بر اساس نظرسنجی نیویورک تایمز و دانشگاه سینا که روز دوشنبه ۳۱ جولای (۹ مرداد) نتایج آن منتشر شد، ترامپ در انتخابات مقدماتی ۲۰۲۴ بر رقبای جمهوری‌خواه خود برتری دارد درحالی که ران دسانتیس فرماندار فلوریدا و جدی ترین رقیب ترامپ، ۳۷ درصد آرای کمتری در مقایسه با وی بدست آورده است.

این نظرسنجی نشان داد که سومین کاندید جمهوری‌خواه تنها ۳ درصد رای کسب کرده و در یک رأی گیری با حضور دو نامزد، ترامپ ۳۱ درصد بیشتر از دسانتیس رای کسب کرده است.

در این نظرسنجی، ترامپ ۵۴ درصد رای و دسانتیس ۱۷ درصد رای کسب کرده‌اند.

مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و سناتور تیم اسکات هر کدام فقط ۳ درصد رای کسب کردند.

بر اساس این نظرسنجی، هم ترامپ و هم بایدن در یک رقابت فرضی دو نفره در انتخابات ۴۳ درصد رای به دست آوردند.

این نظرسنجی نشان داد که ۴۱ درصد از رای دهندگان دیدگاه مثبتی نسبت به ترامپ دارند، در حالی که ۴۳ درصد در مورد بایدن چنین نظری را دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha