نماینده ولی‌فقیه در کردستان: تنوع و تکثر داوطلبان موجب پرشور شدن انتخابات می‌شود

سنندج - ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: تنوع و تکثر داوطلبان در انتخابات می‌تواند عاملی در برگزاری پرشور انتخابات شود و سیاسیون باید به این مهم توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران کردستان، در آستانه روز خبرنگار و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه با توجه به آغار فرآیند انتخابات، راهبرد شما برای حضور متکثر و متنوع گروه های سیاسی در انتخابات چیست و آیا قصد شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان داوطلب را دارید، اظهار کرد: از روز اول حضورم در استان عهد کردم در هیچ انتخاباتی داوطلب نخواهم شد چرا که باید رقابت درون استانی باشد.

وی با بیان اینکه برای خدمتگزاری به مردم در حال حاضر هم وقت کم داریم، در ارتباط با انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره مجلس خبرگان، گفت: استراتژی و راهبرد اصلی، باز شدن بیشتر فضا برای تنوع و تکثر داوطلبان انتخاباتی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: در همین زمینه از حضور نیروهای توانمند و کارآمد در عرصه انتخابات استقبال می کنیم و هر کس بتواند تنور انتخابات را داغ کند، باید ورود کند.

حجت‌الاسلام پورذهبی انتخابات امسال در کشور را خاص دانست و افزود: امسال، سال خاصی بعد از وقایع پارسال است و علاوه بر آن در دور قبل انتخابات نیز با کرونا مواجه بودیم و برای همین می طلبد که امسال مردم بیشتر مشارکت کنند.

وی مشارکت حداکثری را منوط به این دانست که داوطلبان متنوعی در عرصه انتخابات حضور داشته باشند تا مردم احساس کنند که می‌توانند فرد مورد نظرشان را به عنوان وکیل انتخاب کنند.
 

جنس خبرنگار از جنس دلسوزی، نخبگی و فرهیختگی است

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در ادامه، حرفه خبرنگاری را از جنس دلسوزی، نخبگی و فرهیختگی عنوان کرد و گفت: نوشتن هنر است و به همین دلیل در نگاه من این قشر در گروه نخبگان تاثیر گذار، جای دارند.

وی در توصیه‌های دوستانه به اصحاب رسانه، اظهار کرد: خبرنگار باید حس دلسوزی داشته و درصدد حل مشکل باشد.
نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: فریادرسی مردم از سوی رسانه‌ها ضروری است تا با نگاه جامع، صدای مردم و نه یک حزب و گروه خاص باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی تاکید کرد: نخبگی و فرهیختگی به لحاظ وزن حرفه‌ای خبرنگار و میزان مطالعه اوست.
وی گفت: مقالات تولیدی در استان کم داریم که باید تقویت، به روز و جدید شود و از تحلیل‌های کپی نیز پرهیز گردد، ضمن اینکه نشریه در مورد فیلم، تئاتر و ورزش زیاد نیست و کردستان ظرفیت این را دارد که در این زمینه بیشتر کار شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه ننوشتن مطلب از مطلب ضعیف بهتر است چون باید برای خواننده ارزش قائل شد و صحت اخبار را در نظر گرفت که به کلام اعتبار می دهد، گفت: در ارائه تاریخ کردستان نشریات استان موفق نیستند در حالیکه مطالب ناب در این خصوص، زیاد است.

حجت‌الاسلام پورذهبی به اتفاقات سال گذشته و موج‌آفرینی از یک اتفاق و ایجاد خسارت جانی و مادی آن اشاره کرد و افزود: همه خسارتهای وارد شده این حوادث به پای خسارت فکری ناشی از آن نمی رسد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: معترض نباید اعتراض خود را مخدوش کند که ما در شهادت شهید عجمیان در تهران و شهید یوسفی در سنندج، شاهد اعتراض نبودیم.

تاکید بر روشنگری و گسترش فضای تبیین

وی با بیان اینکه کردستان از استانهایی بود که کمترین آسیب مادی را دید، تاکید کرد: همه اینها در حالی بود که می شد با گفت و گو آسیبها را کمتر کرد ولی برخی گروههای مخالف، حاضر به هیچ گفت و گویی نشدند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: خط‌مشی ما در قبال تحرکات دشمنان، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است و امسال فضای تبیینی‌ بهتری برای روشنگری داریم.

وی با بیان اینکه صداقت در خبر مهم است، گفت: برخی مخاطبان بدون تحقیق مطالب را قبول می کنند که اینجا رسالت خبرنگار روشن می‌شود.
حجت‌الاسلام پورذهبی در مور مساله حجاب نیز گفت: نگاهم در وهله اول به افراد ضعیف الحجاب، برخورد انسانی است و اجازه تحقیر و توهین نسبت به آنها را نداریم که حساب این عده با مغرضان جداست.

وی با بیان اینکه نگاه دوم مبتنی بر شهروندی و نگاه سوم حقوقی است کهین افراد قانون را رعایت نمی‌کنند، ادامه داد: نگاهم بر اساس تسامح و تساهل نیست و اجازه تحقیر هیچ انسانی را نخواهم داد، چراکه اهل گفت و گو و تبیین هستم، همچنانکه نگاه رهبر معظم انقلاب به جمعیت مخاطب، نگاه شهروند ایرانی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: در ۲ سال گذشته دهها ساعت نشست با گروه‌های مختلف اعم از روحانیون، نخبگان، هنرمندان و اقشار مختلف مردم برگزار و نیازها احصا شده تا اقدامات عمقی برای این گروهها انجام شود.

حجت الاسلام پورذهبی در ادامه به آتش سوزی جنگل های مریوان اشاره کرد و گفت: نسبت دادن آتش سوزیهای مریوان به نهادی انقلابی شاید کم لطفی و کم توجهی باشد، چراکه در این شرایط هیچ عقل سلیمی قبول نمی کند که کشوری جنگلهای خود را آتش بزند و بحران ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ستاد بحران لحظه به لحظه اقدامات را به من گزارش دادند، افزود: آتش سوزی جنگل‌ها در همه کشورها وجود دارد و تنها بخشی که باید توجه شود کم‌کاریهاست.

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: اخیرا در نقطه‌ای در کوسالان درگیری بود و افرادی که سالها در آن اطراق داشتند فروپاشی شدند و برای همین نسبت دادن آتش سوزی از سوی دشمنان چندان عجیب نیست.

دریافت زکات و هزینه‌کرد آن کاملا شفاف است

حجت الاسلام پورذهبی در بخش دیگری از سخنانش به دریافت ۵۲ میلیارد تومان زکات از مردم اشاره کرد و ادامه داد: بودجه کمیته امداد استان ۲ هزار میلیارد تومان بوده و ۵۲ میلیارد تومان فقط زکات است که شامل غلات، مال‌التجاره، مستحبی، فطره و کفاره می شود.

وی با بیان اینکه در فضای آسیب‌زا ارائه مطلب بدون شفاف سازی عام درست نیست، اضافه کرد: از این مبلغ ۳۵ میلیارد تومان زکات فطره بود که سهم فقراست و توسط خود مردم هزینه و تنها در کمیته امداد ثبت می‌شود، ضمن اینکه زکات کفاره نیز مانند فطره است و در نماز عید پرداخت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: زکات غلات وارد حساب کمیته امداد می شود که سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده و اسناد آن موجود است، ضمن اینکه زکات مال التجاره هم هفت میلیارد تومان بود.

حجت‌الاسلام پورذهبی تاکید کرد: کردستان ذخایر زیادی در بخش کشاورزی، آب، صنایع و معادن دارد ولی طی این سالها(در دولتهای مختلف) اتفاقاتی افتاده که نباید می افتاد، همچنانکه از سال ۹۲ بخش عمده‌ای از مرزهای تجاری ما بسته شد و کولبری جای آن را گرفت.
وی به تعطیلی ذوب آهن قروه و نساجی کردستان اشاره کرد و افزود: با کمک های فکری در کنار دولت هستیم تا مشکلات این واحدها رفع شود.

ظرفیت بالای منطقه ویژه بانه و مریوان برای اشتغالزایی

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه در بحث بیکاری مشکلاتی داریم، یادآور شد: ۳۰ هزار خانم سرپرست خانوار داریم که حجم وسیعی است و نیاز به کارآفرینی و رسیدگی دارند و باید آنان را از آسیبهای اجتماعی دور نگه داریم.

وی اضافه کرد: بازگشایی مرز، راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی، بازگشایی واحدهای راکد تولیدی و راه‌اندازی صنایع جدید این نوید را می دهد که تا یک سال آینده شاهد اشتغالزایی باشیم.

اصرار قوه قضاییه برای بازگشایی مرزها و اهمیت آنها و امیدآفرین بودن برنامه های سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان از دیگر مطالبی بود که نماینده ولی فقیه در کردستان به آن اشاره کرد.

اقتصاد رسانه‌های کردستان ضعیف است

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این نشست گفت: اقتصاد رسانه‌ها در استان ضعیف است و تنها منبع اقتصادی و حمایتی رسانه‌ها، آگهی‌های دولتی و یا ثبتی است که متاسفانه پاسخگوی نیاز این رسانه‌ها نیست

عیسی فلاحی با اشاره به اینکه استان کردستان ۱۴۵ رسانه فعال دارد که ۴۵ نشریه آن چاپی و مابقی برخط هستند تصریح کرد: خبرنگاران در استان کردستان با وجود شرایط سخت اقتصادی در راستای اطلاع‌رسانی تمام تلاش خود را بکار می گیرند و در این راستا همواره در عرصه حضور دارند.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha