امانتداری سرلوحه کار ناظران و عوامل اجرایی انتخابات باشد

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امانتداری، رازداری و عدم تبعیض باید سرلوحه کار شورای نگهبان در امر نظارت بر انتخابات و عوامل اجرایی باشد؛ همچانکه تاکنون اینگونه بوده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی روز دوشنبه در دیدار رییس دفتر و اعضای شبکه نظارت و بازرسان ویژه انتخابات استان کردستان در سنندج اظهار کرد: توجه به اخلاق اسلامی سرلوحه کار اجرا و نظارت بر انتخابات باشد.

وی یادآور شد: شبکه نظارت بر انتخابات باید تقویت شود و افراد ناظر با آگاهی کامل به حوزه کاری و بدون شبهه وارد این عرصه شوند.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد:مهمترین رسالت برخی دستگاه ها از جمله شورای نگهبان، رازداری است و این به معنای نادیده گرفتن اشکالات نیست بلکه افشای آن و نحوه تحویل دادن آن است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه مطالب افراد در دست شما امانت است، اضافه کرد: عدم احراز صلاحیت یک فرد به معنای ناشایست بودن وی نیست؛ بنابراین باید مراقب بود شخصیت کسی زیر سوال نرود.

وی با اشاره به فرموده امام صادق(ع) مبنی بر اینکه افشای راز به منزله سقوط است، ادامه داد: جواب قانونی و اقناعی ۲ مورد بر مبنتی علم و تحلیل است که باید از سوی شبکه نظارت به شبهه ها داده شود که گاهی این نقص دیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه فضای اقناعی در دستگاههای اجرایی استان ایراد دارد، افزود: در حد امکان مساله برای کسانی که در قضیه نظارت و اجرای انتخابات قرار می گیرند تبیین شود.

حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه گاهی اوقات کاسه و کوزه بر سر شورای نگهبان می‌شکند، ادامه داد: در مقام مقایسه نمی شود همه را راضی نگهداشت چرا که برخی افراد خود را از هم اکنون برنده انتخابات می دانند.

وی بر ضرورت تقوا در سخن و عمل تاکید کرد و گفت: امیدواریم با تلاش دولت و اتفاقات خوب آینده که بخشی در حال تحقق است، نشاط اجتماعی افزایش یابد و انتخاباتی پرشور صرف نظر از فرد منتخب، شاهد باشیم و اسباب تحکیم و اقتدار نظام شود که مسوولان را به تلاش بیشتر وادارد

مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات اسفند فراهم است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کردستان هم گفت: برنامه ریزی و مقدمات کار برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند امسال فراهم شده است.

بهروز مهتابی افزود: تعامل خوب و مثبتی حاکم است و در زمینه نظارت بر انتخابات مشکلی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در رویارویی با استکبار جهانی، اجر کسانی که در این عرصه فعالیت دارند کمتر از مجاهدان خط مقدم نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha