امیر سهرابی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۴۸ مورد تماس در این بازه زمانی با اورژانس اسفراین برقرار شده که متاسفانه از این تعداد ۲۶۳ مورد مزاحمت های تلفنی بوده است.
وی افزود: اورژانس ۱۱۵ بنا بر وظایف تعریف شده خود آمبولانس ها را به محل حادثه اعزام می کند اما کارشناسان اورژانس پس از اعزام به محل و اطلاع از غیرواقعی بودن نشانیها متوجه کاذب بودن تماس میشوند.
سهرابی با بیان اینکه برای به حداقل رساندن این معضل باید فرهنگ سازی لازم انجام گیرد، گفت: اورژانس یک نهاد امداد رسان محسوب می شود و اشغال خطوط تلفن، امکان خدمت رسانی مطلوب به بیمارانی را که در شرایط خاصی قرار دارند را با عوارض جبران ناپذیر مواجه می کند.
معاون اجرایی اداره مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اسفراین یادآور شد: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان می تواند شمار مزاحمت های تلفنی را کاهش دهد.
انجام ۲ هزار و ۵۸۴ ماموریت امدادی
وی تعداد کل ماموریت های اورژانس اسفراین در سالجاری را ۲ هزار و ۵۴۸ مورد دانست و اظهار کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۹۶۹ ماموریت غیر تصادفی و ۳۵۰ مورد نیز مربوط به ماموریت های تصادفی بوده است.
سهرابی از ارایه ۷۸۵ مورد خدمات مشاوره تلفنی توسط پرستاران ۱۱۵ اسفراین خبر داد و گفت: از شهروندان می خواهیم در هنگام تماس با اورژانس با حفظ آرامش و خونسردی به سوالات کارشناسان پاسخ دهند.
هم اکنون ۹ پایگاه اورژانس شامل ۲ پایگاه اورژانس شهری و هفت پایگاه جاده ای در شهرستان اسفراین فعال است که این میزان پایگاه پس از مرکز خراسان شمالی بیشترین پایگاه های اورژانس استان را دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.
نظر شما