۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85192724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت هزار واحد بهره بردار در شهرک‌های صنعتی اصفهان مستقر است

اصفهان -  ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: حدود هفت هزار واحد فعال بهره برداری تولیدی و صنعتی با اشتغال‌زایی برای افزون بر ۱۶۰ هزار نفر ، در شهرک های صنعتی این استان مستقر است.   

به گزارش خبرنگار ایرنا، رسول سواری روز سه‌شنبه به مناسبت ۲۱ مرداد " روز ملی حمایت از صنایع کوچک " در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی با حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ قرارداد واگذاری زمین به سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی مولود و دستاورد انقلاب اسلامی است، ادامه داد: مردمی سازی اقتصاد در حوزه تولید به‌معنای واقعی با راه اندازی شهرک های صنعتی رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان افزود: امروز اشخاص حقیقی، صاحبان اصلی صنایع و کارخانه‌های مهم در استان اصفهان و کشور محسوب می‌شوند و اشتغال خوبی را ایجاد کرده اند.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های خوبی در حوزه فناوری و استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان انجام شده است و صنایع کوچک و متوسط با ورود شرکت های دانش بنیان به علم و فناوری مجهز شدند.

سواری خاطرنشان کرد: امروز محصولات واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی اصفهان نه تنها بسیاری از نیاز استان و کشور را برطرف می کنند و ما را در بسیاری موارد از واردات بی نیاز کرده بلکه اقدامات خوبی در راستای صادرات و برطرف کردن نیازهای دانش بنیانی و تکنولوژیکی کشورهای منطقه هم شده است.

وی بیان کرد: واحدهای تولیدی استان اصفهان در سال های گذشته بیشتر در حوزه های غذایی و ساده از جمله صنایع بسته بندی حبوبات فعالیت داشتند اما امروز واحدهای فناور و دانش بنیان ما در حوزه های مختلف پزشکی، هوا و فضا و ماشین سازی و سایر صنایع فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: امیدواری و چشم انداز خوبی در حوزه صنایع کوچک در کشور ایجاد شده است و با راه اندازی کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی نه تنها مشکل اشتغال در بسیاری از شهرستان‌های استان و کشور حل شده بلکه امروز در دنیا حرف های بسیاری برای گفتن داریم و محصولات تولیدی استان از قابلیت صادرات به سایر کشورها برخوردار است.

وی افزود: مطالعات زیست محیطی و توجیه و فنی و اقتصادی برای احداث و توسعه شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته می شود و ارزیابی زیست محیطی برای واحدهای صنعتی دریافت می شود.

سواری با بیان اینکه محدودیت‌هایی در تامین زمینه آب در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان وجود دارد، ادامه داد: اقدامات خوبی در راستای بهره برداری از پساب تصفیه خانه های فاضلاب شهری و شهرک های صنعتی انجام شده است.

به گفته وی، بهره وری چهار برابری نسبت به متوسط کشوری در زمینه مصرف آب در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان وجود دارد و به ازای مصرف هر لیتر آب در شهرک‌های صنعتی کشور برای حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر اشتغال ایجاد شده اما در شهرک های صنعتی استان به ازای هر لیتر آب برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده در حالیکه در بخش صنایع بزرگ به ازای مصرف یک لیتر اب برای ۱۵ نفر و در بخش کشاورزی برای یک نفر اشتغالزایی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان اضافه کرد: اقدامات خوبی در حوزه بهره وری در صنایع و بویژه صنایع کوچک استان اصفهان انجام شده است و با رتبه چهاربرابری نسبت به سایر صنایع در کشور این سهم را به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین تامین برق را یکی از مشکلات شهرک‌های صنعتی استان اصفهان عنوان کرد و گفت: با وجود تاکید بر حمایت از تولید و اشتغال برای توسعه اقتصادی کشور، صنایع و واحدهای تولیدی در تابستان در صدر فهرست قطعی برق قرار دارند و وزارت نیرو حمایت و همراهی چندانی با شهرک های صنعتی ندارد.

به گزارش ایرنا، ۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده و در حال واگذاری است.

تاکنون ۵۰ درصد از شهرک های این استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند.
هم‌اینک بیش از ۱۶۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال استان اصفهان مشغول کار هستند.

۲۱ مردادماه به‌عنوان روز حمایت از صنایع کوچک از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha