۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۴۲
کد خبر: 81724363
T T
۰ نفر

بهره برداري از 48 شهرك صنعتي جديد در سال جاري

۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۴۲
کد خبر: 81724363
بهره برداري از 48 شهرك صنعتي جديد در سال جاري

اصفهان- ايرنا- معاون پشتيباني و منابع انساني سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران از بهره‌برداري 48 شهرك صنعتي جديد در كشور تا پايان سال جاري خبر داد.

به گزارش ايرنا، هوشنگ فرجي روز سه شنبه در آيين توديع و معارفه مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي استان اصفهان گفت: در دو سال گذشته 106 شهرك و ناحيه صنعتي جديد در كشور به بهره برداري رسيد.
وي ايجاد شغل پايدار را اولويت مهم كشور خواند و يكي از راههاي اصلي تحقق اين امر را حمايت و توسعه صنايع كوچك بيان كرد.
وي تاكيد كرد: حمايت از صنايع كوچك نيازمند راههاي قانوني است و هم براي حمايت از اين صنايع به دنبال قانون هستيم.
فرجي با بيان اينكه كشور با دو معضل عدم رونق اقتصادي و اشتغال پايدار مواجه است، تصريح كرد: صاحب نظران معتقدند علاج اين مشكل حمايت از صنايع كوچك است.
وي گفت: در حال حاضر 74 شهرك و ناحيه صنعتي مصوب داريم كه تاكنون 68 شهرك آن به بهره برداري رسيده است و بيشترين تعداد شهرك هاي صنعتي با 12 هزار هكتار زمين و هشت هزار و 600 قرار داد و چهار هزار و 600 واحد بهره برداري شده در استان اصفهان است.
فرجي با اشاره به اينكه 92 درصد از واحدهاي صنعتي را صنايع كوچك تشكيل مي‌دهد، افزود: اين واحدها 45 درصد از اشتغال و 24 درصد از سرمايه‌گذاري بخش صنعت را در كشور به خود اختصاص داده است.
وي با بيان اينكه حدود 70 درصد مشكلات صنايع كوچك كمبود منابع مالي و 14 درصد ناشي از نداشتن بازار و هشت درصد مرتبط با گران شدن مواد اوليه وابسته و بقيه ساير موارد است، افزود: دولت تلاش دارد از محل صرفه جويي هدفمندي يارانه ها مبالغي را به صنايع كوچك اختصاص دهد.
فرجي با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با بيمه ايران در زمينه ارائه كليه خدمات بيمه اي به صنعتگران اضافه كرد: در چند روز اخير بسته حمايتي خاصي براي بيمه صنايع كوچك ايجاد شد كه مختص واحدهاي توليدي بوده و واحد و كاركنان را زيرپوشش قرار مي‌دهد و با قيمت ارزان در اختيار واحدها قرار مي‌گيرد.
وي افزود: اين بسته حمايتي ارزان، خطرات احتمالي مربوط به كارگران، آتش‌سوزي در واحدهاي صنعتي و حوادث در حوزه توليد و ارزيابي محصولات را پوشش مي‌دهد.
معاون پشتيباني و منابع انساني سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران با تاكيد بر توجه به كيفيت در تكميل شهركهاي صنعتي گفت: به اين منظور اعتبارات خوبي در نظر گرفته شده است.
فرجي عدم امكان صادرات براي واحدهاي صنعتي كوچك به لحاظ بضاعت كم مالي را يكي از مشكلات اين واحدها بيان كرد و افزود: اگر اين واحدها به صورت خوشه‌اي عمل كنند مي‌توانند با همكاري با هم صادرات خوبي داشته باشند.
وي گفت: توسعه خوشه هاي صنعتي از مهمترين برنامه هاي سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي است و با هم افزايي و مشاركت خوشه هاي صنعتي در كنار يكديگر به دنبال به دست آوردن بازار هاي صادراتي هستيم.
در آيين مزبور از خدمات 14 ماهه محمد جعفري قدرداني و محمد جواد بگي بعنوان رييس هيات مديره و مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان اصفهان معرفي شد.
استان اصفهان بيش از هشت هزار واحد صنعتي دارد.
7150/پ/ 6508
۰ نفر