۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85192846
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کردستان ۱۴ هزار سند را تایید کرد

سنندج- ایرنا- رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در کردستان گفت: از ابتدای گشایش این دفتر(اواسط سال گذشته) تاکنون ۱۴ هزار سند تحصیلی، تجاری و مالی به عنوان بخشی از خدمات کنسولی این نمایندگی برای ارائه به کشورهای خارجی تایید شده است.

صادق خدرویسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش از گشایش نمایندگی وزارت امور خارجه مردم کردستان برای تایید اسناد خود به استان های همجوار و تهران مراجعه می کردند.

وی ادامه داد: به دلیل نبود این دفتر، مردم متحمل هزینه و گرفتاری های فراوان می‌شدند و اکنون با گشایش دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه و انجام خدمات کنسولی در استان این مشکل حل شده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در کردستان افزود: این نمایندگی در چارچوب سیاست محوری دولت سیزدهم مبنی بر توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای همسایه و برنامه ارتقای معیشت مرزنشینان، فعالیت خود را در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ارائه خدمات کنسولی به مردم و با هدف توسعه روابط استان کردستان با کشورهای خارجی به ویژه عراق و منطقه اقلیم کردستان، با تمرکز بر توسعه روابط اقتصادی و معرفی ظرفیت های اقتصادی، آبی، خاکی، معدنی، گردشگری، تولیدی و صنعتی استان کردستان به تجار و سرمایه گذاران خارجی شروع کرد.

خدرویسی تاکید کرد: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در این مدت با رویکرد جهادی و بهره‌مندی از حمایت استاندار کردستان و مسئولان وزارت امور خارجه در مرکز، اقدامات متعددی در جهت توسعه روابط بین المللی استان کردستان با عراق و منطقه اقلیم کردستان انجام داده است.

دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان‌ها با پیگیری های استاندار کردستان و با هدف نظم بخشی به ارتباطات بین‌المللی، تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای خارجی و انجام خدمات کنسولی پاییز پارسال در کردستان راه‌اندازی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha