اقدامات خبرنگاران در نبرد رسانه‌ای با جبهه دشمن قابل تقدیر است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان در آغاز گرامیداشت برنامه‌های هفته خبرنگار از خبرنگاران به عنوان سربازان میدانی حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: اقدامات خبرنگاران در تبیین دستاوردها و نبرد رسانه‌ای با جبهه دشمن قابل تقدیر است.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز سه‌شنبه با حضور در گلزار شهدای بندرعباس و عطر افشانی و غباروبی قبور مطهر شهدا به‌ویژه شهید خبرنگار شهید یوسف دقت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از عناصر موثر در همه عرصه‌ها به ویژه در دفاع مقدس بودند که توانستند اتفاقات زمان جنگ تحمیلی و رشادت‌ها، خلوص نیت و ویژگی‌های خاص اخلاقی شهدا را به تصویر کشیده و به رشته تحریر در بیاورند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و خبرنگاران در این عرصه نیز گام‌های خوبی برداشته‌اند و روایتگری درستی از رخدادهای دفاع مقدس داشته‌اند و با روایت صحیح توانستند سبب حضور افراد بیشتری در جبهه‌ها حضور یابند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: روایت صحیح از واقعیات، تبیین دستاوردهای نظام، راستگویی و صداقت ویژگی‌هایی است که از خبرنگاران انتظار می‌رود.

دوستی تصریح کرد: تنهایی خبرنگاران را در نبرد رسانه‌ای با جبهه دشمن درک می‌کنیم و می‌دانیم دشمن با امکانات کامل و با عده زیادی در میدان است و خبرنگاران ما با امکانات محدود و تنگناها در حال تلاش هستند.

وی با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران گفت: خبرنگاران سربازان میدانی حمایت از نظام هستند، این حمایت با روایت درست از ابتدای انقلاب در حال انجام بوده و در حال حاضر نیز در جنگ رسانه‌ای با دشمن حضوری موثر داشته‌ و دارند.

به گزارش ایرنا، امروز همزمان با ۱۷ مرداد ماه و آغاز هفته خبرنگار استاندار هرمزگان بعد از حضور در گلزار ملکوتی شهدای بندرعباس و ادای احترام به مقام والای شهیدان بزرگوار شهر بندرعباس با حضور در منزل شهید یوسف دقت، شهید خبرنگار و رسانه‌ای این استان با خانواده این شهید والا مقام دیدار و روز خبرنگار را به آن‌ها تبریک گفت.

دوستی با اشاره به ترور شهید دقت توسط منافقین کوردل بیان کرد: سازمان منافقین یک سازمان خونخوار است که اساسش با ریختن خون بی‌گناهان شکل گرفته و باید آن‌ها را بنیانگذاران داعش دانست زیرا منافقان سال‌ها قبل از داعش، جنایات غیر انسانی را آغاز کردند.

وی افزود: خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای ترور نماد عینی، جنایات سازمان منافقان هستند که یک جوان ۱۹ ساله را بی‌هیچ جرمی به شهادت رسانده‌اند و از هیچ جنایتی برای مقابله با نظام اسلامی فروگذار نکرده‌اند.

برنامه‌های ۱۷ مرداد گرامیداشت روز خبرنگار در سالجاری، در آیینی متفاوت با ادای احترام و نثار گل به مقام والای شهدای هرمزگان با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جمعی از فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی این استان آغاز شد.

در این آیین که همزمان با روز خبرنگار با حضور اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، جمال خوشکام مدیرکل روابط عمومی استانداری و جمعی از مسوولان استان برگزار شد، مدیران، خبرنگاران و عکاسان خبری استان هرمزگاان با حضور بر سر مزار شهیدان در گلزار شهدای بندرعباس ضمن قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتند و با آنان تجدید میثاق کردند.

۱۷ مرداد یادآور شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور ارج نهادن به جایگاه خبر و خبرنگار، سالروز شهادت این شهید بزرگوار را در تقویم ملی به عنوان روز خبرنگار ثبت کرده است که در سال‌های اخیر این مناسبت به مدت یک هفته پاس داشته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha