۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85192994
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قابی ماندگار از مفهوم واقعی «همدلی» در کشتی/درست‌ترین اقدام درستکار

تهران- ایرنا- پژمان درستکار در اقدامی شایسته، ۴۸ ساعت پیش از قهرمانی نوجوانان آزادکار در پیکارهای جهانی به ترکیه رفت تا با حضورش در کنار تیم، به کادر فنی و کشتی‌گیران نوجوان قوت قلب دهد؛ اقدامی که با قهرمانی نوجوانان در جهان برگ زرینی از تاریخ شد.

به گزارش ایرنا، این قاب به‌تنهایی گویای همه چیز است؛ تمام آنچه کشتی آزاد و فرنگی و شاید بهتر بگوییم ورزش ایران به آن نیاز دارد؛ «وفاق و همدلی». فارغ از هرگونه منیت و بالا ‌و پایین کردن جایگاه‌ها و سمت‌ها.

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران صرف‌نظر از جایگاهش در راس کادر فنی تیم‌ملی کشتی آزاد بزرگسالان در حالی که تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان (۱۳ لغایت ۱۵ مردادماه) در ترکیه حضور داشت، در سفری ۴۸ ساعته خود را به استانبول رساند تا در کنار کادر فنی این تیم حضور داشته باشد و هم به کشتی‌گیران نوجوان که آینده‌سازان ورزش این آب و خاک هستند روحیه دهد، هم به کادر فنی.

هرچند که مشورت‌دهی و هم‌اندیشی با کادر فنی نوجوانان هم بخشی از این حضور ۴۸ ساعته بود.

این اقدام پسندیده درستکار و قاب زیبایی که از این حرکت شایسته به یادگار ماند، نمونه عینی فرهنگ‌سازی در ورزش است که می‌تواند به الگوی شایسته‌ای برای جامعه ورزش تبدل شود.

گفتنی است تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان در کشور ترکیه را به‌دست آورد.

برای تیم ایران اهوار خاطری در وزن ۴۵ کیلوگرم و سینا خلیلی در وزن ۶۵ کیلوگرم ۲ مدال طلا، سجاد پیردایه در وزن ۶۰ کیلوگرم و ابوالفضل حسینی در وزن ۷۱ کیلوگرم ۲ مدال نقره و سام سیار در وزن ۴۸ کیلوگرم و توحید نوری در وزن ۹۲ کیلوگرم ۲ مدال برنز کسب کردند. تیم ملی ایران با ۱۵۶ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت. این قهرمانی در حالی بدست آمد که تیم ایران سال گذشته در جایگاه چهارم این مسابقات ایستاده بود. پس از ایران،‌ تیم‌های آمریکا با ۱۲۶ امتیاز و ژاپن با ۱۰۶ امتیاز در جایگاه دوم و سوم تیمی قرار گرفتند.

هدایت تیم ملی نوجوانان آزادکار برعهده بهنام احسان‌پور است و مهران نصیری، سعید احمدی، مهدی محرم‌پور و غلامعلی محمدنژاد به‌عنوان مربی، در کنار بهنام‌پور حضور دارند. ایرج رضایی شهری نیز پزشک و مربی بدنساز تیم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha