تامین ۶۰ دستگاه واگن برای خط یک قطار شهری مشهد در حال پیگیری است

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: خط یک قطار شهری در مشهد نیازمند ۶۰ دستگاه واگن است که انعقاد قرارداد ساخت این واگن ها از طریق شرکت داخلی در دست اقدام است.

مجتبی زمانیان روز سه‌شنبه به مناسبت روز خبرنگار در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی افزود: واگن‌های خط یک متروی مشهد از نوع قطار سبک و واگن های خط ۲ مترویی است.

وی با بیان اینکه عمر ناوگان قطار شهری مشهد ۳۰ ساله است، بیان کرد: هم اینک عملیات نگهداری، تعمیرات سنگین و به‌روزرسانی قطارهای خط یک در حال اجرا است، لذا سرفاصله رسیدن قطار به ایستگاه بیشتر از پنج دقیقه است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد خاطرنشان کرد: هزینه تمام شده هر سفر در ناوگان قطارشهری با احتساب استهلاک ۲۲۵ هزار ریال و بدون هزینه استهلاک ۱۱۵ هزار ریال است که فقط ۱۰ درصد این مبلغ معادل ۱۲ هزار ریال از شهروندان دریافت می شود.

وی ادامه داد: افزایش سطح خدمات به شهروندان در ناوگان حمل و نقل عمومی مورد تاکید است.

زمانیان ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: سختی کار خبرنگاری بر هیچ فردی پوشیده نیست و اصحاب رسانه رسالت سختی عهده دار هستند.

به گزارش ایرنا، ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار و مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهر مزارشریف افغانستان از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز خبرنگار انتخاب شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی قدیمی ترین آژانس خبری در ایران محسوب می شود که در سال ۱۳۱۳ خورشیدی تاسیس شده و از نظر وسعت پوشش خبری و فعالیت دفاتر خبری در داخل و خارج از کشور بزرگترین بنگاه خبری ایران است.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha