به گزارش ایرنا، حسن موحدیان روز پنجشنبه در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تکمیل خط سوم و راه اندازی بخش نخست آن از میدان شهدا تا پایانه مسافربری مشهد نیز مورد تاکید شورای شهر است و باید هر چه سریعتر عملیاتی شود.
وی با اشاره به پشت سر گذراندن روز شوراها، اضافه کرد: شوراها مردمی ترین ساختار در نظام جمهوری اسلامی است و در مقابل اعتماد و آرای مردم باید پاسخگو باشیم.
موحدیان خاطرنشان کرد: البته در ساختار نوپای شورایی در کشور مشکلاتی نیز وجود دارد که باید رفع شود.
به گزارش ایرنا، ۶۰ دستگاه واگن نیز برای خط یکم متروی کلانشهر مشهد نیاز است.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیلآباد این شهر، اسفند ۱۳۸۹ به بهرهبرداری رسید و هماکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا بهجا میشوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهرهبرداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهرهبرداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش میدهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.
تذکر به رییس شورا
در ادامه این جلسه یکی از اعضای شورای شهر به مصاحبه رییس شورای شهر در خصوص احساسی خواندن تصمیم شورای شهر برای کاهش نرخ حمل و نقل عمومی اعتراض کرد و تذکر داد.
مجید دبیریان افزود: شورای شهر در هفته های اخیر مصوبه ارزشمندی مبنی بر کاهش نرخ حمل و نقل عمومی داشت که رییس شورا در مصاحبه ای این اقدام را احساسی خواند.
وی اضافه کرد: تصمیمات شورا براساس منطق و عقلانیت است، اعضای شورا احساسی تصمیم نمی گیرند اما احساس مردم را درک می کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، بهای خدمات سازمان های اتوبوسرانی و قطارشهری مشهد از ۱۴ فرودین امسال طبق مصوبه شورای شهر مشهد افزایش یافت و طبق بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد، افزایش نرخ خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش های مترو و اتوبوسرانی اجرایی شد.
طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، بهای خدمات در خطوط روزانه اتوبوسرانی شهری از هزار تومان به هزار و ۵۰۰ تومان و خدمات مترو از هزار و ۲۰۰ تومان به هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته بود.
این افزایش ناگهانی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصدی، به نوعی شهروندان را دچار شوک کرد، این ناخرسندی از طریق گزارشهای مردمی و رسانه ای به گوش اعضای شورای شهر مشهد رسید و از آنجا که طبق گفته برخی اعضای شورا، این اقدام با شعار سال و مهار تورم همخوانی نداشت، تصمیم بر اصلاح این مصوبه گرفتند.
از این رو در هفتاد و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر مشهد، مصوبه افزایش بهای ناوگان حمل و نقل عمومی بررسی و اصلاح شد.
بر این اساس نرخ بلیت خطوط روزانه اتوبوسرانی و همچنین بلیت قطار شهری از مبلغ هزار و ۵۰۰ تومان به هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافت.
نظر شما