۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85193652
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج دهک مردم مناطق غرب البرز رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

کرج - ایرنا - رییس اداره بیمه سلامت شهرستان ساوجبلاغ از اجرای طرح پوشش بیمه سلامت برای پنج دهک اول این شهرستان، چهارباغ و طالقان به صورت رایگان خبرداد.

" حسین زارعکار" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیمه سلامت دارای چهار صندوق حمایتی بوده که شامل صندوق بیمه کارمندان دولت، بیمه روستایی، بیمه سایر اقشار و بیمه ایرانیان است .

وی اضافه کرد: صندوق بیمه ایرانیان مشمول کسانی می‌شود که هیچ نوع پوشش بیمه ای ندارند و فاقد شغل است.
وی گفت: در دولت سیزدهم پنج دهک یارانه ای به صورت کاملا رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و دهک های ۶ تا ۱۰ با واریز مبالغ اندکی به صورت سالانه می‌توانند از خدمات درمانی تحت پوشش بیمه سلامت استفاده کنند.
وی بیان کرد: تمام مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی آماده ارائه خدمت به کسانی هستند که تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و روستائیان که ارجاع می شوند ۹۵درصد از هزینه های بستری آنها شامل پوشش بیمه سلامت می‌شود و ۵درصد باقیمانده از طرف وزارت بهداشت پرداخت می‌شود.
رییس اداره بیمه سلامت با اشاره به هزینه های درمانی بیماری های خاص و صعب العلاج گفت: در بخشنامه ابلاغی در دولت سیزدهم تمام بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه pcp نشان دار می‌شوند و خدمات درمانی به صورت ۱۰۰درصد رایگان دریافت می‌کنند.
زارعکار گفت: تمام مددجویان بهزیستی در شهرستان های ساوجبلاغ، طالقان و چهارباغ که دارای بیماری خاص بودند را نشان دار کردیم تا بتوانند از خدمات درمانی و دارویی به صورت رایگان بهرمند شوند.
🔹️وی افزود: تعداد ۱۷ هزار نفر در ساوجبلاغ، ۱۳هزار نفر در چهارباغ و ۲هزارنفر از روستائیان در شهرستان طالقان تحت حمایت پوششی بیمه سلامت هستند.
وی گفت: شهروندان شهری و روستایی می‌توانند از طریق کد دستوری( #۱۶۶۶*) استعلام بیمه ای خود را بگیرند و در صورت نداشتن هیچ نوع بیمه ای می‌توانند با مراجعه به سایت csp.ihio.gov.ir به صورت غیرحضوری برای استفاده از خدمات بیمه سلامت ثبت نام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha