خراسان جنوبی رتبه دوم کشور در امتحانات نهایی را کسب کرد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: این استان در امتحانات نهایی پایه دوازدهم از نظر میانگین معدل کتبی دروس نهایی، بعد از یزد رتبه دوم کشور را کسب کرد.

سید علیرضا موسوی‌نژاد روز چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی، افزود: امتحانات نهایی امسال به دلیل سبک متفاوت برگزاری و طرح سوالات مفهومی و استنباطی به جای سوالات حفظی و تسطیح الکترونیکی، متفاوت بود و نتایج آزمون و نمرات خوب دانش آموزان استان باعث شده تا امیدوار به جایگاه آنان در آزمون سراسری هم باشیم.

وی گفت: بعد از پایان فرآیند امتحانات و اعلام نتیجه قطعی، دانش آموزان خراسان جنوبی با ۸۰.۸۹ درصد قبولی، رتبه دوم کشور در میانگین تمامی دروس نهایی را کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: دانش‌آموزان و فرهنگیان این استان در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و قرآنی موفقیت‌های چشمگیری داشته‌اند و نقش رسانه‌ها در اطلاع‌ رسانی مستمر و به‌هنگام بسیار ارزشمند است.

وی گفت: تاکنون بدون هیچ مشکلی برنامه‌های حضوری دانش‌آموزان در استان از جمله فعالیت‌های آموزشی در مقاطع تحصیلی، برنامه‌های اردویی مختلف، زائر اولی‌ها و راهیان نور برگزار شده است.

موسوی‌نژاد افزود: خانواده‌ها در خراسان جنوبی به تحصیل فرزندان توجه جدی دارند و معلمان هم در مدارس با جدیت و دلسوزی به تدریس دانش‌آموزان می‌پردازند که از عوامل موفقیت آنان است.

وی گفت: توجه به آموزش عمومی مد نظر ماست و نخبه پروری در مدارس نمونه و سمپاد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: اخیرا همایشی به مدت چهار ساعت در بیرجند برگزار شد تا کمک و راهنمایی برای انتخاب رشته دانش‌آموزان باشد.

وی همچنین با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: رسانه‌ها نباید هر مطلبی را به عنوان خبر منتشر کنند بلکه باید ضمن رعایت اصول خبرنگاری و توجه به سرعت و صحت انتشار خبر، دروازه‌بانی خبر داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: انتشار یک خبر می‌تواند نتایج مثبت یا منفی در جامعه به دنبال داشته باشد لذا باید ابعاد مختلف آن بررسی شود تا انعکاس خبر موجب نگرانی مردم نشود.

وی با بیان اینکه اخبار ایرنا از دقت و اعتبار بالایی برخوردار است گفت: پوشش جشنواره شاد دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس در سال گذشته با مشارکت ۶۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر نمونه‌ای از پوشش رسانه‌ای خوب در استان بوده است.

۱۷ مرداد سالروز شهادت "محمود صارمی" مسئول دفتر ایرنا در مزار شریف افعانستان که سال ۱۳۷۷ همراه با دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران شهید شد، روز خبرنگار نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha