۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۴
کد خبر: 85194194
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان رضوی برگزار شد

مشهد-ایرنا-رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی از امروز در مشهد آغاز شد و به مدت دو روز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر حسینی روز چهارشنبه و در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات افزود: مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم از امروز با برگزاری مسابقات مردان در محل مهدیه امام خامنه‌ای این اداره کل در مشهد آغاز شد.

وی با بیان اینکه مسابقات بخش مردان روزهای ۱۸ و ۱۹ مرداد و مسابقات بخش بانوان در روز ۲۰ مرداد ماه برگزار می‌شود، ادامه داد: در این مسابقات ۱۳۰ نفر در بخش برادران و ۴۰ نفر در بخش خواهران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: ۲۲ داور برجسته قرآن کریم قضاوت این دوره از مسابقات را بر عهده دارند؛ همچنین لازم به ذکر است که رشته اذان فقط برای برادران برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله نهایی رشته قرائت برادران در ۱۹ مرداد برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی در حال برگزاری است.

چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی برگزار شد

حسینی در خصوص ویژگی متسابقین این مرحله استانی اظهار کرد: شرکت کنندگان رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در مرحله استانی باید از ترجمه اجزای هفت و هشت قرآن کریم به‌صورت حضوری، پیش یا پس از ارائه تلاوت یا پاسخگویی به محفوظات به ۲ سؤال شفاهی نیز پاسخ دهند.

وی ادامه داد: نمره ترجمه برای تمام شرکت‌کنندگان ۲ لحاظ شده که به جمع نمرات شرکت‌کنندگان رشته‌های قرائت و ترتیل اضافه می‌شود.

رییس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در رشته‌های حفظ قرآن کریم، پس از اعمال ۷۰ درصد نمره حسن حفظ و ۳۰ درصد نمره حسن قرائت، نمره آزمون مفاهیم در سر جمع نهایی اعمال خواهد شد.

حسینی اظهار کرد: شرکت‌کنندگانی که در آزمون ترجمه حضور پیدا نکنند، علاوه بر کسب نکردن ۲ امتیاز ترجمه، یک نمره منفی نیز از سر جمع کل نمره کسر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha