هزار اتاق فرار ویژه کودکان در کشور وجود دارد

بوشهر - ایرنا - معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: تعداد اتاق فرار در سطح کشور که یکی از بازی های کودکان محسوب می‌شود، یک هزار اتاق است که در این راستا، ۳۰۰ اتاق آن در تهران و ۷۰۰ اتاق دیگر در سطح کشور مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد فلاح روز چهارشنبه در نشست با معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر اظهار کرد: مجوز اتاق های فرار به عنوان یک بازی کودکان از طرف کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان صادر می شود.

وی افزود: مدل و ساختاری که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد در دنیا بی‌نظیر بوده و شبیه این کانون در هیچ کشوری از جمله کشورهای پیشرفته نیز وجود ندارد و مورد موافقت فعالان حوزه کودک و نوجوان است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه یک هزار و ۴۰ مرکز فرهنگی ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور وجود دارد، افزود: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب در قالب های مختلف،زیر پوشش است.

وی با اشاره به نقش کتاب و کتابخوانی، عنوان کرد: حدود ۲۱ هزار عنوان کتاب در قالب ۱۲ میلیون جلد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد.

فلاح اظهار کرد: مجموع کتابخانه های کانون در کشور، ۴۰ هکتار بوده و همچنین ۳ هزار کتاب، فیلم و انیمیشن نیز در این کانون تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه ساختار کانون بر اساس مراجعه اختیاری بوده و همه آنها بالفعل است، بیان کرد: در دولت مردمی سیزدهم، توجه بسیاری به کانون های پرورش فکری شده و دولت مطالباتی را از این قشر دارد که نگاه های مثبت بدان در حال افزایش است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه هفت شهر جهانی کودک در کشور وجود دارد، افزود: توسعه علم و فن آوری در کانون ها وارد مراحل جدی شده و در این راستا ما در حوزه فصانوردی، علوم دریایی، هوش مصنوعی، رباتیک و.. نقشه جامعی را طراحی کرده ایم و در حال فعالیت هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha