«آسمان‌خراش‌های بی‌گزند»؛ باور کنید ترک عادت موجب شعف است!

تهران - ایرنا- تیم ملی بسکتبال ایران دو رویداد مهم و بزرگ را در پیش دارد؛ جام‌جهانی و بازی‌های آسیایی هانگژو؛ اما روند آماده‌سازی این تیم با سرمربی جدید و شکست‌هایی که ثبت شده این نگرانی را ایجاد می‌کند که آیا مربی ترکیه‌ای می‌تواند این تیم را به سرمنزل مقصود برساند!

به گزارش شامگاه شنبه ایرنا، تیم ملی بسکتبال ایران پس طی کردن مسیری سخت و نفس‌گیر در آخرین لحظات یکی از مسافران جام‌جهانی شد تا آسمانخراش‌های ایرانی فرصت حضوری دوباره در این آوردگاه را داشته باشند، هر چند در این حضور اتفاقاتی رخ داد که به سود بسکتبال ایران بود اما مهم رسیدن ایران به جام‌جهانی بود و باید قدر این فرصت را دانست.

تیم ملی بسکتبال در مسیر جام‌جهانی مصطفی هاشمی، سعید ارمغانی و این روزها هم هاکان دمیر را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود دید. بدون شک مربی جدیدی که به گفته خودش شناخت چندانی از بسکتبال ایران ندارد، به زمان و فرصت نیاز دارد که این شرایط برای دمیر مهیا شد، هرچند به نظر می‌رسد با توجه به زمان باقیمانده تا آغاز جام‌جهانی نباید از او انتظار خلق معجزه و شگفتی داشت.

در این میان، نکته مهم روند کار تیم ملی بسکتبال ایران است،؛ تیم ایران با هاکان دمیر تا امروز در ۵ دیدار تدارکاتی به میدان رفته که در همه این بازی‌ها نتیجه را واگذار و حرفی برای گفتن نداشته است. تیم ایران در راه آماده‌سازی برای جام‌جهانی و بازی‌های آسیایی هانگژو برنامه‌های برون‌مرزی را تدارک دید، آنها ابتدا به ترکیه رفتند و از آنجا راهی لبنان شد. سفر به روسیه و اکنون حضور در گرجستان از دیگر برنامه‌های برون مرزی ملی‌پوشان بسکتبال در این روزها بوده است.

«آسمان‌خراش‌های بی‌گزند»؛ باور کنید ترک عادت موجب شعف است!

دو شکست با نتایج ۷۳ بر ۶۶ و ۸۱ بر ۷۷ برابر لبنان سوغات دمیر و شاگردانش از بیروت بود. آنها بعد از اردوی تدارکاتی و دو بازی دوستانه‌ای که انجام دادند به تهران بازگشتند تا در ایران ریکاوری کرده و راهی روسیه شوند تا این بار در سرزمین تزارها دو بازی دوستانه دیگر را تجربه کنند. ملی‌پوشان کشورمان ۱۶مرداد در روسیه به مصاف تیم ملی این کشور رفتند که بازهم شکست حاصل تلاش تیم ایران بود و آنها این بار ۷۲ بر ۵۹ مغلوب شدند.

آنها سپس در دومین بازی نیز برابر روسیه حرفی برای گفتن نداشتند تا شکستی دوباره با دمیر در کارنامه تیم ملی ایران ثبت شود. آنها این بار ۷۱ بر ۵۷ نتیجه را واگذار کردند اما در این بازی با نظر سرمربی تیم ملی حامد حدادی در فهرست ۱۲ نفره قرار نداشت تا فرصت استراحت برای کاپیتان تیم ملی بعد از مصدومیت سختی که داشت،‌ فراهم شود. تیم ملی بسکتبال ایران امروز و در ادامه مسابقات تدارکاتی جام‌جهانی با نتیجه ۸۱ بر ۶۶ مقابل مونته نگرو هم شکست خورد و فردا باید به مصاف بازنده دیدار گرجستان و اردن برود.

بدون شک انتظار از تیم ملی بسکتبال ایران زیاد است به خصوص اینکه جواد داوری، سکاندار این فدراسیون و یکی از ملی‌پوشان اسبق بسکتبال است و بدون شک شناخت خوبی به همه جوانب این رشته دارد اما اهالی بسکتبال نگران هستند که باخت‌های سریالی با دمیر برای تیم ملی تبدیل به عادت نشود زیرا در این صورت خارج شدن از این بحران به مراتب سخت‌تر از کاری است که امروز داوری و تیم ایران به دنبال آن هستند. خط خوردن محمد جمشیدی از تیم ملی نیز اتفاقی بود که خیلی‌ها را شوکه کرد، هرچند برخی از کارشناسان این رشته دمیر را محق می‌دانند تا تفکرات خود را در تیم اجرایی کند.

جام‌جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از ۳ تا ۱۹ شهریور به میزبانی ۳ کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی برگزار خواهد شد. ملی‌پوشان کشورمان بعد از این رویداد آماده حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو می‌شوند و جامعه بسکتبال و اهالی ورزش به دنبال آن هستند تا بازهم افتخارآفرینی این رشته را در آسیا نظاره‌گر و امید به حضور در بازی‌های المپیک پاریس باشند، انتظاری که به حق است اما باید دید میسر می‌شود یا خیر؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha