برای خنثی‌سازی توطئه‌ها روایت نخست رویدادها در اختیار رسانه‌ها قرارگیرد

نوشهر- ایرنا- فرماندار نور با اشاره به سیاه نمایی رسانه های بیگانه علیه کشورمان گفت: برای خنثی کردن این توطئه‌ها مهمترین راهکار قرار دادن روایت های نخست رویدادهای خبری در اختیار رسانه های همسو با نظام جمهوری اسلامی در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بیژن پولادی چهارشنبه شب در آیین پاسداشت روز خبرنگار در جمع مدیران و رسانه های گروهی این شهرستان افزود: امروز نظام اسلامی در گیر یک چالش بسیار بزرگ و آن هم جنگ رسانه ای است و دشمن با هر شکل ممکن در صدد هست با طراحی تصاویری نادرست از ارزش های نظام اسلامی، وحدت و همگرایی که میان مسوولان و مردم است آن را کم رنگ جلوه دهد و به عبارتی تلاش دشمن آنست با پاشیدن بذر ناآمیدی در مردم ، این ملت را سرخورده نشان دهد.

وی بیان کرد: هرگونه کوتاهی در انعکاس بموقع رویدادهای خبری از طریق رسانه های نظام بی تردید باید باور داشت این رویداد های در اختیار رسانه های بیگانه قرار می گیرد و دشمن هم با راه‌اندازی جنگ ترکیبی و اداراکی نامحسوس و ناملموس هدفش کامل مشخص بوده و از آنجایی که افکار عمومی در میدان عمل قرار دارد خواسته دشمن تحت تاثیر قرار دادن این افکار است .

برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان باید روایت نخست رویدادها در اختیار رسانه‌ها گیرد

فرماندار نور تصریح کرد: مهمترین راهکار اعتماد سازی، برطرف کردن شبهات، پاسخ به انتقادات، بهره گیری مطلوب و به موقع از ظرفیت ها رسانه های شناسنامه دار و معتبر برای انعکاس دستاوردهای دولت و نظام اسلامی است و در این ارتباط باید حوزه روابط عمومی ها تقویت شود.

وی افزود: تجربه هم نشان داده در هر نقطه ای از کشور هر زمان اطلاعات دقیق ، جامع و روشن برای آگاهی افکار عمومی متعکس شد به طور طبیعی این نشان از تجربه بالای مجموعه روابط عمومی های حرفه ای، سواد رسانه ای بالا و با تجربه داشته است که در این حوزه خوش درخشیده اند.

پولادی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا ) اظهار کرد: این شهید والامقام در ۱۷ مرداد ماه سال ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان از سوی دشمنان کوردل به درجه رفیع شهادت نائل شد و به همین مناسبت در چنین روزی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به نامه روز خبرنگار مزین شده است .

وی همچنین از انعکاس رویدادهای خبری نادرست و غیر واقعی از سوی برخی از افراد غیر حرفه ای در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: رصد شبکه های اجتماعی پیام رسان در این منطقه گویای آن است عده ای از افراد از روی غرض ورزی، خصومت و بدور از انصاف مطلب در چنین فضاهایی نشر می دهند و به نظر می رسد این گروه خبرنگار واقعی نیستند و به دنبال اهداف دیگری هستند و باید برابر قانون با آنان برخورد کرد.

برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان باید روایت نخست رویدادها در اختیار رسانه‌ها گیرد

فرماندار نور افزود: امروز خبر باید سازنده باشد نه سوزنده اگر یک فعال رسانه ای نقد و نظری دارد یا صدای مردم را در دورترین نقاط شهرستان از نارسایی ها و چالش ها می شنود به طور حتم باید با مسوولان مربوط نظر خواهی کند و با مطالبه گری و پرسشگری آن مسوول را به چالش بکشد و با نقدهای سازنده و راهکارهای درست و اصولی خبر رسانی کند که متاسفانه چینن راهبردی از سوی برخی از رسانه ها در این شهرستان دیده نمی شود.

وی ابراز امیدواری کرد: امروز در سایه دولت جهادی و مردمی، پاسخگویی مسوولان به مردم و رسانه ها به عنوان یک اصل است و درب فرمانداری هم به روی همه قشرهای جامعه به ویژه خبرنگاران باز هست و هر خبرنگاری درصدد دریافت اطلاعات خبری باشد آمادگی پاسخگویی وجود دارد و به تمام مسوولان دستگاه های اجرایی هم تاکید و توصیه شده افزون بر هم افزایی خبرنگار ها از رسانه گریزی بپرهیزند .

در این آیین شماری از فعالان رسانه های و خبرنگاران شهرستان نور لوح سپاس دریافت کردند.

۱۷ مرداد به خاطر شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان و به دست طالبان روز خبرنگار نام گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha