نیکزاد: مجلس انقلابی و دولت مردمی تعامل خوبی دارند

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس انقلابی و دولت مردمی ضمن حفظ استقلال قوا تعامل بسیاری ارزشمندی با هم دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نیکزاد روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (مرکز اردبیل) اظهار کرد: دولت مردمی بعد از آواربرداری از رخوت و سستی هشت سال گذشته در عرصه‌های ملی و بین‌المللی کارها را جلو می‌برد و دولت و مجلس همراه هم هستند.

وی با بیان اینکه استفاده از ابزارهای قانونی مانند سوال، تذکر و استیضاح به معنای تقابل نیست، اضافه کرد: الان اولویت نخست مجلس شورای اسلامی فائق آمدن بر مشکلات معیشتی، حل معضل اقتصاد ، گرانی ، مسکن ، معیشت، کاهش تورم و رونق تولید است و نمایندگان در کنار دولت با تمام توان کارها را جلو می‌برند.

نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت خبر و اطلاع‌رسانی اظهار کرد: اثرگذاری یک خبر می‌تواند چندین برابر سرباز مسلح کارایی داشته باشد بنابراین نقش رسانه و خبر در مناسبات اجتماعی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه موضوعاتی همچون راه‌اندازی دانشگاه صنعتی در استان ، توسعه شبکه پایاب سد خداآفرین و تامین آب مورد نیاز اردبیل ، تامین گاز به عنوان انرژی مورد نیاز بخش‌های کشاورزی و صنعت را موضوعات توسعه‌ای در سطح استان عنوان کرد که تقریبا همه آحاد استان بر محقق شدن آنها اجماع دارند و گفت: مهم این است که در این موضوعات همه مسئولان اعم از نمایندگان، استاندار، دستگاه‌های اجرایی و جریانات مرجع مانند اصحاب رسانه متمرکز شوند و در این صورت است که این مسائل زودتر و بهتر به نتیجه می‌رسد.

وی با اشاره به اجماع بر موضوع توسعه استان در استان‌های توسعه یافته گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران مباحث صنعتی ، اقتصادی ، سرمایه‌گذاری، عمرانی و زیرساختی در جای جای استان را باید با همگرایی مدنظر قرار داده و همه ظرفیت‌های استان به شکل هم‌افزا در جهت محقق کردن مطالبات استان به کار گرفته شود.

نیکزاد در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز استان تاکید کرد: واقعیت این است که راه توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری از راه توسعه حوزه‌های زیربنایی می‌گذرد. در این زمینه در موضوعات مختلف اعم از آب ، گاز ، برق ، فاضلاب استان کارهایی انجام شده است و همه باید با کمک و همراهی یکدیگر این برنامه‌ها را به سرانجام برسانیم.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در حال حاضر ظرفیت گاز استان ۱۱ میلیون متر مکعب است که افزایش این رقم به ۲۵ میلیون متر مکعب در دست اجراست و پروژه از ۲ مسیر اردبیل به چلوند و هم از سمت شهرستان آستارا در استان گیلان در دست اجراست.

وی با اشاره به نقش زیرساخت‌ها در توسعه استان و ارتقای شاخص‌های اقتصادی اظهار کرد: حمل و نقل هوایی نقش غیرقابل انکاری در توسعه استان و استفاده از ظرفیت‌های انسانی، اقتصادی و فرهنگی ایفا می‌کند و در صورت عدم تسهیل در زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی استاد دانشگاه، پزشک و یا سرمایه‌گذار نمی‌تواند در منطقه حاضر شود و یا رغبتی به این موضوع نخواهد داشت.

نیکزاد یادآورشد: الان ۲ فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد در شمال استان فعال هستند و از فرودگاه اردبیل هر هفته ۵۴ پرواز انجام می‌شود و زیرساخت‌های خوبی در این فرودگاه ایجاد شده ، طوری که کنسلی پروازها در مقایسه با سال‌های گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وزیر پیشین راه و شهرسازی ادامه داد: در زمینه جاده‌ای توسعه شبکه بزرگراهی به‌ویژه در مسیر اردبیل - سرچم از اولویت‌های استان است که بخشی از آن چهار بانده شده است و حدود ۱۰۰ کیلومتر از این مسیر ۱۸۵ کیلومتری در قطعات مختلف در دست اجراست.

وی افزود: راه‌آهن اردبیل هم به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین پروژه عمرانی استان در دست اجراست و از رئیس‌جمهور خواهش کردیم همزمان با سفر دوم به استان افتتاح آن انجام شود و این اقدام بعد از ۲ دهه در اذهان مردم اردبیل خواهد ماند.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در قانون اتصال این راه‌آهن به پارس‌آباد هم آمده است که این موضوع هم در دستور کار است و بعد از افتتاح راه‌آهن در اردبیل اتصال آن به سمت پارس‌آباد هم شروع خواهد شد.

نیکزاد همچنین در خصوص توسعه زیرساخت‌های عمرانی بخش فرهنگ استان اظهار کرد: برای تکمیل تالار شهر که می‌تواند آبروی استان باشد فرایند اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ تمام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جمهوری اسلامی در عرصه‌های سیاسی ، مردم‌سالاری ، اقتدار ، امنیت ، تاثیرگذاری و تصمیم‌گیری برای منطقه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما در زمینه اقتصادی منبعث از مسائل فرهنگی عقب‌ماندگی‌هایی داریم و متاسفانه چون از مباحث فرهنگی غافل شدیم در مباحث اقتصادی هم شاهد پیامدهای آن بوده‌ایم.

نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در استان اردبیل کارهای خوبی شده که باید افکار عمومی از آنها مطلع شوند ، برای مثال ما در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی و پیامدهای ناشی از آن در حوزه اشتغال آن نیستیم ضمن اینکه اقدامات مهمی برای تامین منابع مالی از محل ماده ۵۶ انجام شده که این منابع صرف احیای کارخانه‌ها، جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و توسعه کارخانه‌های استان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha