۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85194974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۶ بیمار کرونایی در دزفول جان باختند

۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبر: 85194974
امسال ۶ بیمار کرونایی در دزفول جان باختند

دزفول-ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ۶ بیمار کرونایی از ابتدای سال جاری تاکنون به علت ابتلا به کرونا در دزفول جان باختند.

مهشید عصار روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کرونا از اسفندماه سال ۱۳۹۸ آغاز و این دوره سخت با پستی و بلندی های زیاد همراه بود که با پنج پیک گذشت.

وی افزود: کرونا طی این سالها موجب مرگ یکهزار و ۲۷۹ نفر در دزفول نفر شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: بیش از ۲۰۹ هزار نمونه تست کرونا در این مدت در دزفول گرفته شد که از این تعداد، حدود ۵۲ هزار و ۴۰۰ تست مثبت شد.

عصار اظهارکرد: از تعداد تست های مثبت، ۵۱ هزار نفر بهبود یافتند و یکهزار و ۲۷۹ نفر جان خود را از دست دادند.

وی گفت: طی این مدت پایگاه های زیادی برای واکسیناسیون کرونا اجاره و همه کارکنان شبکه بهداشت با فشار کاری زیادی روبه‌رو بودند.

عصار اضافه کرد: با همکاری مردم و آگاهی رسانی رسانه ها، ۷۷۰ هزار دُز واکسن تزریق و در این سال‌ها سه شهید از دانشگاه علوم پزشکی دزفول تقدیم شد.

وی بیان کرد: بدترین پیک ها مربوط به پیک سوم و چهارم بود که در این هنگام ۷۲۹ نفر جان خود را از دست دادند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارکرد: از زمستان سال ۹۹ تا پاییز ۱۴۰۰، پیک سوم و چهارم کرونا طول کشید که در این مدت مرگ و میر سنگینی متحمل شدیم.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۷ تست کرونا ثبت شد که ازاین تعداد ۵۷ نفر بستری و بقیه سرپایی درمان شدند.

عصار گفت: طی سال جاری ۶ نفر بیمار کرونایی جان باختند که همگی بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه ای بودند.

وی ادامه داد: آخرین بیمار بستری مثبت کرونا در بیمارستان دزفول مربوط به ۱۱ تیرماه بوده و بعد از آن بستری نداشتیم؛ آخرین مورد درمان سرپایی با تست مثبت کرونا نیز مربوط به اول مردادماه بودکه از آن به بعد تست مثبت کرونا نداشتیم.

عصار بیان کرد: این آمار نشان می دهد کرونا تحت کنترل است و مردم آسایش خاطر دارند؛ البته کرونا تمام نشده و اکنون نیز کادر درمان و خانواده هایی که با بیماران کرونایی در ارتباط هستند باید پروتکل های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، افرادی که بیماری زمینه ای دارند از حضور در فضاهای سربسته اجتناب و موازین بهداشتی را باید رعایت کنند تا کرونا همچنان روند کاهشی را طی و ریشه‌کن شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha