هتک حرمت به قرآن بیداری بیشتر مسلمانان را موجب می‌شود

ارومیه - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: هتک حرمت به قرآن کریم موجب بیداری بیشتر مسلمانان می‌شود و اهتمام و مراجعه به قرآن را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا مراد صحرایی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در ارومیه افزود: قرآن قلب سند تحول بنیادین بوده و اگر در بین برنامه های سند تحول بنیادین بخواهیم به برنامه ای توجه کنیم این برنامه ترویج قران کریم در کلاس‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه سه کتاب قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه سه کتابی هستند که در آموزش و پرورش جایگاه خاصی دارند، اظهار کرد: عزت و اعتماد به نفس ما ارتباط مستقیمی با قرآن و نهج البلاغه دارد.

صحرایی ادامه داد: اگر به دنبال عزت هستیم باید آن را درون قرآن جستجو کنیم و اگر انسان مخاطب خدا شود تاثیری که می‌پذیرد از هر کارکردی برای ما ارزشمند تر خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شرایط کنونی کشور بسیار شبیه به دوران حکومت امیر المومنین است، اضافه کرد: اسلحه ما در جنگ ترکیبی قرآن کریم می تواند باشد و بدون چراغ هدایت نمی‌توان در این جنگ ئشمن را شکست داد.

صحرایی یادآور شد: انس با قرآن اولین نتیجه‌اش حب به اهل بیت است و نظام معرفتی که شکل می‌گیرد انسان بصیر و فهیم و متعهد است که هدف نهایی سند تحول است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای داشتن ایران قوی، آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد زیرا با نگاه به مدارس می‌توان آینده ایران را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه تخصص گرایی افراطی نباید رواج پیدا کند، تاکید کرد: اینکه فکر کنیم قرآن کریم مختص افراد، تشکل‌ها و یا بچه‌هایی خاص باشد خطر بزرگی است.

صحرایی ادامه داد: انسان‌های خاص و موفق مثل شهید چمران و دکتر حسابی در تاریخ بسیار هستند که انس با قرآن عامل موفقیت آنها بوده در حالیکه رشته تخصصی آنان جدای از این موضوع بوده است.

هتک حرمت به قرآن بیداری بیشتر مسلمانان را موجب می‌شود

۱۳۸۰ نفر دانشجو در مسابقات سراسری قران و عترت مشارکت دارند

رییس دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در آیین اختتامیه سی و هفتمین مسابقات قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در ارومیه گفت: این دوره از رقابت‌ها در ۴۰ رشته و ۹ بخش برگزار شد.

سعید غیاثی اظهار کرد: در این دوره از رقابت‌ها ۲۵۰ نفر در بخش آوایی، ۱۶۷ نفر در بخش نواوری، ۶۶ نفر پژوهش، ۶۱۸ نفر فن آوری و نوآفرینی ۲۵۰ نفر ادبی و هنری و ۸۶ نفر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه شرکت داشتند.

وی ادامه‌ داد: تلاوت قران کریم، ترتیل، حفظ، اذان، مداحی، دعا، تواشیح و روخوانی از جمله بخش‌هایی بود که دانشجویان با هم به رقابت پرداختند.

غیاثی با بیان اینکه از۲۷۰ نفر از برگزیدگان نهایی این دوره تجلیل می‌شود افزود: اجرای پویش لبیک یا قرآن و اجرای کمپین قرآنی در محکومیت هتک حرمت‌های اخیر با حضور دانشجویان انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha