آگاهی بخشی و انتقال واقعی مفاهیم نقش مهم رسانه است

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی‌ با اشاره به اینکه رسانه‌ها رابط بین مردم و مسوولان هستند و باید هر دو نقش را با قدرت انجام دهند، گفت: آگاهی بخشی و انتقال واقعی مفاهیم از نقش‌های مهم رسانه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر عتباتی روز پنجشنبه در آیین روز خبرنگار در ارومیه افزود: توجه به جایگاه اطلاع رسانی و جایگاه خبرنگاری، شأن اصحاب رسانه و اهل قلم ما به حدی است که خدا به قلم سوگند خورده است.

وی با اشاره به سختی کار رسانه اظهار کرد: رسانه رکن چهارم دموکراسی در عرصه حاکمیتی بوده لذا نظارت رسانه بر عملکردها ضروری است.

عتباتی ادامه داد: رسانه همچنین جایگاه ویژه‌ای در حوزه چرخش اطلاعات و نظارت بر عملکردها دارد و اصحاب رسانه خیلی اوقات در ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی‌ با تاکید بر ایفای نقش مهم رسانه ها در نقد سازنده اضافه کرد: اگر رسانه فقط انتقال دهنده و کانال ارتباطی باشد، شأن و جایگاه خود را از دست می دهد.

عتباتی گفت: رسانه‌ها ناظران منصف عادلی از طرف افکار عمومی هستند ولی انصاف و عدالت را باید در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه فاصله نقد و تخریب بسیار کم است، افزود: ما باید همه جانبه نگر باشیم و سعی کنیم نقاط قوت را نیز انعکاس دهیم.

عتباتی تاکید کرد: امسال سال انتخابات است و وظیفه همه ما به‌ویژه رسانه ها این است که تنور انتخابات را گرم کنیم.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی‌ با تاکید بر اینکه مسوولان باید در دسترس اصحاب رسانه باشند، یادآور شد: باید به سرعت اطلاع رسانی صورت گرفته و روایت اول را داشته باشیم.

عتباتی با بیان اینکه ایجاد کردن جو ناامیدی در جامعه هنر نیست، ادامه داد: اطلاع رسانی ها باید قاعده مند و هدفمند باشد و واقعیات نیز بیان شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه در حوزه اجتماعی ضعیف عمل کرده‌ایم و باید در راستای روزنامه نگاری اجتماعی بیش از پیش تلاش شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از راه اندازی واحدصلح‌یاری همزمان با این آیین در خانه مطبوعات استان خبر داد ‌و افزود: تلاش در این خواهد بود که پرونده‌ها بدوا در اینجا مطرح شود و درکنار ان، رویکرد صلح‌ و سازش هم در دستور کار خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی هم در این آیین با تاکید بر اینکه باید ادامه دهنده راه شهید صارمی باشیم، گفت: اصحاب رسانه همواره یک قدم جلوتر از بقیه هستند و به عنوان چشم بیدار جامعه حقایق را انعکاس می دهند.

علیرضا نوروزی افزود: اصحاب رسانه، سطح جامعه را بهتر می توانند رصد کنند و می توانند بهترین مشاور باشند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم به جامعه خبری و رسانه ای آسیب برسد، اظهار کرد: خبرنگاران حلقه رابط بین مردم و مسوولان هستند و این کار را باید به نحو احسن انجام دهند.

رییس خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی هم در این همایش با اشاره به اینکه جای روزنامه نگاری اجتماعی در استان خالی به نظر می‌رسد، اظهار کرد: باید با تلاش بیشتر این جای خالی را پر کنیم.

یوسف پیربداقی اضافه کرد: جشنواره ای با همین مضمون در یک سال آینده در استان برگزار خواهد شد تا زمینه برای بهبود وضعیت روزنامه نگاری اجتماعی فراهم شود.

آگاهی بخشی و انتقال واقعی مفاهیم نقش مهم رسانه است

واحد صلح یاری خانه مطبوعات آذربایجان غربی افتتاح شد

واحد صلح یاری ویژه مطبوعات آذربایجان غربی با حضور رییس کل دادگستری و جمعی از مسوولان فرهنگی و اصحاب رسانه در محل خانه مطبوعات آدربایجان غربی افتتاح شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در آیین افتتاح این واحد صلح یاری با تبریک روز خبرنگار گفت: این واحد صلح یاری به همت دادگستری، شوراهای حل اختلاف، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات برای حل و فصل مسایل و مشکلات حوزه مطبوعات و حوزه اطلاع رسانی در بادی امر از طریق صلح و سازش و حل اختلاف به صورت مسالمت آمیز ایجاد شده است.

ناصر عتباتی ادامه داد: ابلاغ صلح یاران خانه مطبوعات استان صادر گردیده است که تقدیم خواهد شد تا این واحد صلح یاری به صورت رسمی کار خود را آغاز کند ولی امیدوارم شاهد هیچگونه مشکلی در حوزه امر اطلاع رسانی و اقدامات خبرنگاران نباشیم و اگر مشکلی نیز پیش آمد با همت صلح یاران خانه مطبوعات با سازش ختم به خیر شود.

آگاهی بخشی و انتقال واقعی مفاهیم نقش مهم رسانه است

در این آیین برخی از خبرنگاران به بیان دغدغه‌های این قشر پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha