نقد مطبوعاتی باید منصفانه و برپایه اصول اخلاقی باشد

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه اصحاب رسانه همواره قشر فرهیخته و آگاه جامعه هستند، گفت: نقد مطبوعاتی باید منصفانه و برپایه اصول اخلاقی بوده و نظم عمومی جامعه را مختل نکند.

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی روز یکشنبه در آیین تحلیف اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات آذربایجان غربی افزود: مطبوعات باید با نقد منصفانه در راستای رشد جامعه تلاش کرد و همچنین فضای سالم جامعه را حفظ کنند.

وی اضافه کرد: توقع ما از اصحاب رسانه و مطبوعات این است که مطالب بدون مبنا و بی پایه و اساس را مطرح نکنند و در طرح موضوعات، صحت سنجی را در دستور کار خود داشته باشند.

وی اظهار کرد: دادگستری و قوه قضاییه در کنار خبرنگاران در مسیر روشنگری قرار دارد که این امر به عینه در تبیین موضوعات مختلف توسط دادگستری آذربایجان غربی مشهود است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ گذشت و بخشش در جامعه ادامه داد: در این راستا، اصحاب رسانه وظیفه ای سنگین برعهده دارند و باید نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کنند تا زمینه برای گذشت بیشتر و بخشش در پرونده های مختلف فراهم شود.

نقد مطبوعاتی باید منصفانه و برپایه اصول اخلاقی باشد

عتباتی تاکید کرد: در کنار همه اقدامات حوزه رسانه، حفظ آرامش روانی باید در دستور کار مطبوعات باشد تا بتوانیم زمینه اعتلای روزافزون جامعه را فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، در این آیین ضمن تقدیر از اعضای سابق هیات منصفه مطبوعات آذربایجان غربی، حکم اعضای دوره جدید صادر و اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha