حضور زنان در تماشای فوتبال لیگ برتر جلوه‌های باشکوه به نمایش گذاشت

کرمان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه در سیاست های فعلی دولت توجه به بانوان ویژه است گفت: روز گذشته نخستین حضور بانوان را در سطح رقابت های لیگ برتر در بازی گل گهر سیرجان و فولاد خوزستان داشتیم که جلوه‌ای بسیار باشکوه از ورزش ما بود.

به گزارش ایرنا، میثم پاریزی روز پنجشنبه در نشست رییسان و نایب رییسان هیات های ورزشی استان و مسئولان ورزش بانوان کرمان افزود: بانوان از حضور در ورزشگاه و این فضا لذت بردند و امیدوارم در مسابقات بعدی و در سایر استان ها نیز شاهد حضور بانوان در مسابقات فوتبال و سایر رقابت ها باشیم.

وی اظهارداشت: این کار با دقت هرچه تمام انجام شد و از بانوان گرامی شهرستان سیرجان ویژه قدردانی می‌کنم؛ بانوان با حضور در ورزشگاه اتفاقی را رقم زدند که اعتمادی از سوی وزارت ورزش و جوانان و دستگاه های نظارتی برای حضور آنان در رقابت های فوتبال وجود داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان عنوان کرد: در رقابت های پاراالمپیک گذشته چهار ورزشکار استان کرمان سه مدال رنگارنگ کسب کردند که یک مدال طلا سهم زهرا نعمتی به عنوان برند استان کرمان شد و عشرت کردستانی به عنوان پرچم دار پاراالمپیک نیز مدال کسب کرد؛ او نمونه ای از یک زن محجبه مسلمان است و این ورزشکاران عزت و اقتدار کشور را در میادین بین المللی به نمایش گذاشتند.

حضور زنان در تماشای فوتبال لیگ برتر جلوه‌های باشکوه به نمایش گذاشت

سیاست توازن در ورزش بانوان به هدف خود نزدیک می شود

پاریزی گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر فضای ورزشی در استان کرمان داریم که نگاهمان رعایت عدالت بین آقایان و بانوان در این سرانه فضای ورزشی و توازن در این حوزه بوده و این مساله در قراردادها و نوع واگذاری رعایت شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه خدمات فضاهای دارای امکان اختصاصی شدن برای بخش بانوان، در کرمان و شهرستان‌ها به بانوان ویژه بوده اما فضای ورزشی مورد نیاز بانوان در استان کافی نیست و باید روی این بخش جدیت بیشتری باشد.

به گفته پاریزی در تکمیل پروژه های نیمه تمام و پروژه های جدید باید ظرفیت ۵۰ درصدی ورزش بانوان رعایت شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان ادامه داد: استان در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۲۰ هزار ورزشکار سازمان یافته داشت که ۵۰ هزار نفر از آنان، بانوان بودند و بانوان ۲۳ تیم از ۵۳ تیم استان کرمان حاضر در لیگ های برتر کشور را تشکیل داده اند که آمار نشان می دهد سیاستگذاری استان در حوزه توجه ویژه به ورزش بانوان به هدف خود نزدیک می شود.

وی افزود: مسئولان هیات ها و روسای ادارات باید در این حوزه مطالبه گری و جدیت داشته باشند تا هدف گذاری و سیاست های وزارت ورزش و جوانان و این اداره کل و انتظار بانوان استان کرمان را براورده کنیم.

پاریزی تصریح کرد: نگاه استان کرمان از توسعه ورزش، فعالیت قهرمانی و همگانی و توجه به ورزش بانوان، جانبازان و معلولان متوازن بوده و این حوزه ها باید با توازن منطقی رشد کند که رضایت مندی را در جامعه و بین مخاطبان ایجاد کنیم و این مساله به ارتقای سطح کمی و کیفی ورزش در استان ها کمک کند.

وی ابراز داشت: مسائل فرهنگی را روسای هیات ها و مسئولان بانوان باید به صورت جدی مدنظر داشته باشند تا فضای شاداب و بانشاط فراهم کنیم.

پاریزی گفت: باید مسایل فرهنگی، اخلاقی و ارزش های حوزه ورزش رعایت شود و خط قرمز کسانی باشد که در ورزش تصمیم گیری می کنند تا کار حوزه ورزش را در کنار حفظ ارزش ها و شاخص های فرهنگی پیش ببرند.

بازی روز گذشته تیم فوتبال گل گهر و فولاد خوزستان در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان با حضور پرشور بانوان برگزار شد که با پیروزی گل گهر همراه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha