۸۶ هزار مترمکعب بندسار در ۶ روستای دشتیاری احیا و مرمت شد

چابهار- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با هدف کنترل سیلاب‌ها و جلوگیری از فرسایش خاک با سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیارد ریالی، در روستاهای ریمدان، کلرایی نگور، شهبیک‌زهی، بل دادرحمان و کرگی در سطح ۸۶ هزار متر مکعب عملیات احیاء و مرمت بندسارهای این شهرستان در حال اجراست.

منصور رئیسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کشاورزان پس از آبگیری بندسار با کشت محصولاتی نظیر ماش دشتیاری، ذرت علوفه‌ای و صیفی‌جات، ضمن تولید محصولات کشاورزی، بخش عمده‌ای از علوفه تازه دام های خود را تامین می‌کنند.

وی تصریح کرد: ساخت بند سار متکی به دانش بومی است که با ایجاد شغل و درآمد کافی نقش مهمی در ماندگاری روستائیان در روستا را دارد.

مدیر جهادکشاورزی دشتیاری گفت: مهمترین محصولات باغی دشتیاری میوه‌های گرمسیری شامل موز، انبه، گواوا، چیکو، کنار پیوندی، تمرهندی، نارگیل و پاپایا و از محصولات زراعی خارج از فصل نیز کشت محصولات جالیزی، سبزی و صیفی جات نظیر پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل سبز، علوفه و کلزا است.

وی افزود: دشتیاری با داشتن شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب و برخورداری از اقلیمی مستعد و طبیعی شرایط مناسبی را برای پرورش انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و تولید محصولات زراعی خارج از فصل داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha