۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 1162
کد خبر: 85195177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ساوه: خبرنگاران درد شناس و درمانگر باشند

۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰
کد خبر: 85195177
امام جمعه ساوه: خبرنگاران درد شناس و درمانگر باشند

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: اصحاب رسانه باید برای تحقق اهداف رسالت خود دردهای جامعه را شناسایی و راه های درمان آن را به مسوولان نشان دهند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «جعفر رحیمی» روز پنجشنبه در آیین تجلیل از اصحاب رسانه ساوه اظهار کرد: خبرنگاران چشمان بینا و بصیر جامعه هستند و با این ویژگی ها می توانند طبیبانه دردها را شناسایی و درمان آن را نیز ارایه کنند.

وی اضافه کرد: انتظار می رود خبرنگاران جامعه بدون از جانب داری اخبار را منتشر کنند و با توجه به کلام خداوند در سوره حجرات هیچ مطلبی را بدون تحقیق تحقیق و اطمینان منتشر نکنند.

حجت الاسلام رحیمی یادآور شد: همچنین انتظار می رود با توجه به وضعیت جامعه خبرنگاران و اصحاب رسانه در انتشار اخبار و اطلاعات جامعه را به سمت اضطراب و نگرانی سوق ندهند بلکه اجتماع را به سمت آرامش هدایت کنند.

در حکمرانی اسلامی، پاسخگو بودن مسئولین ضامن مقبولیت، مشروعیت و تداوم است.

فرماندار ویژه ساوه نیز در این آیین با بیان اینکه اعتماد و امید ۲ عنصری بوده که به وسیله دشمنان در جامعه کمرنگ شده است اضافه کرد: انتظار می رود اصحاب رسانه رسالت خود را به سمت شکل دهی اعتماد و امید آفرینی سوق دهند و دلسوزانه نسبت به ثبت و ضبط وقایع کنند.

«مهدی الیاسی» افزود: رسانه های معاند در گفت و گو ها و اخبار خود، شک نسبت به همه خدمات، اقدامات و وضعیت را برای جامعه القا می کنند که این مساله باعث شده که اعتماد عمومی لطمه بخورد به همین دلیل همه آحاد جامعه باید با همکاری و هماهنگی همدیگر به مقابله با این چالش بپردازند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تمام اداره ها و نهادهای شهرستان بر اساس وظایف خود نسبت به انجام امور محوله پای کار هستند اضافه کرد: انتظار می رود مردم و رسانه در صورتی که متوجه شوند اداره ای به وظایف خود عمل نمی کند این مساله را به دستگاه های ذیربط اطلاع دهند.

الیاسی گفت: هرچند تلاش های مستمر در ادارات این شهرستان ادامه دارد اما با توجه به موقعیت لجستیکی ساوه به ویژه حوزه صنعت و قرار گیری در مسیر ارتباطی چند استان امکانات آن نسبت به این موقعیت پیشرفت نداشته و پیگیری برای رفع ان چالش در حد توان و مقدورات زمانی و اعتباری در جریان است.

«حسین محودی» فر سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین با اشاره به اینکه امید آفرینی یکی از تاکیدهای مورد انتظار جامعه رسانه ای است افزود: در این راستا انتظار می رود مسوولان ارتباط خود با رسانه ها و خبرنگاران به عنوان سربازان جنگ نرم را بیشتر کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha