امام جمعه ساوه: سکوت خبری باعث  بروز آسیب‌های سیاسی و اجتماعی در جامعه می‌شود

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: با توجه به جنگ ترکیبی دشمنان علیه ملت ایران، انتظار می رود صاحب نظران جامعه و خبرنگاران با بصیرت افزایی به منظور جلوگیری از بروز آسیب های سیاسی و اجتماعی مانع از سکوت خبری در وقایع و رویدادها باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به روز مقاومت اسلامی و روز پیروزی مقاومت مردم مظلوم غزه و حزب الله لبنان بر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه اظهار کرد: درسالیان گذشته مردم جهان یکی از فجیع ترین جنایت علیه بشریت را در نوار غزه شاهد بودند و در این جنایت ارتشی سرتا پا مسلح یک منطقه کوچک را در گوشه سرزمین فلسطین به محاصره در آورد.

وی اضافه کرد: مقاومت مردم نوار غزه در این نبرد ، آتش و غبار جنگی و نابرابر و تهاجمی وحشیانه با شکست قطعی متجاوزان اسرائیلی فروکش کرد و یک پیروزی بزرگ را در تاریخ به ثبت رساند .

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه این پیروزی در جای خود دارای نکته ها و پیام های مختلف است افزود: از اهالی رسانه هنر و ادب در روز خبرنگار انتظار می رود که برای ماندگاری و نیز روشنگری افکار عمومی دنیا با بهره گیری از ابزار اثر گذار رسانه و هنر ، در تبیین ابعاد گوناگون جنایت رژیم کودک کش صهیونیستی به وظایف خود عمل کنند.

وی یادآور شد: اگر این مقاومت ها در هر زمانی وجود داشت و خبرنگاران آن روز بصیر بودند ما در سال ۱۳۴۵ شاهد جدایی بحرین از ایران در سکوت خبری به دستور شاه نبودیم.

امام جمعه ساوه گفت: در دوران جنگ ترکیبی با محوریت جنگ شناختی، یکی از محورهای این جنگ از سوی دشمن، پروژه تطهیر پهلوی و تحریف اتفاقات غمبار آن دوران خفتبار است.

وی یادآور شد: پس از تقویت روزافزون نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه، سیاست تطهیر پهلوی برای زدودن دستاوردهای انقلاب اسلامی و کمرنگ کردن نفوذ آن در سطح منطقه در دستور کار جبهه داخلی و خارجی دشمن قرار گرفته است.

حجت الاسلام رحیمی افزود: پیشروی این سیاست به گونه ای بوده که مقابله با آن به ضرورتی آشکار برای جبهه انقلاب اسلامی تبدیل شده است و رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به این تهدید فرهنگی و تاریخی هشدار داده اند.

وی اظهار کرد: افکار عمومی مهمترین مانع اجرای طرح جدایی بحرین از ایران بود که با دستور سفیر بریتانیا هر گونه صحبتی در مورد بحرین ممنوع شد تا مجالی برای اظهار نظر مخالف باقی نماند و سکوت خبری از اهمیت مساله بکاهد.

کسانی که توانایی خدمت گذاری دارند در انتخابات شرکت کنند

امام جمعه ساوه با اشاره به نام نویسی نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در مرحله پیش ثبت نام اضافه کرد: مسئولیت انسان نسبت به سرنوشت خود و جامعه از ارزشهای مسلم دین مبین اسلام است.

وی ازود: انتظار می رود افرادی که تعهد و تخصص دارند و دلسوز جامعه و انقلاب هستند و واقعا برای خود جیبی ندوخته اند و برای نوکری مردم به معنای واقعی کلمه آماده شده توانایی دارند ثبت نام کنند و کسانی که بین خود و خدای خود این ویژگی ها را ندارند بیهوده وظیفه احساس نکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha