۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۲۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85195291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشجویان عراقی با ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه علوم پزشکی مشهد آشنا شدند

بغداد - ایرنا - نشست علمی تخصصی با هدف معرفی و آشنایی جامعه دانشگاهی و دانشجویی عراق با ظرفیت‌ها و امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، در این نشست که نهمین نشست علمی تخصصی از سلسله نشست های معرفی و آشنایی جامعه دانشگاهی و دانشجویی عراقی با دانشگاه های برتر کشورمان بود، «شاپور بدیعی» عضو هیئت علمی و معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ظرفیت ها و امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای شرکت کنندگان تشریح کرد.

در نشست یاد شده که توسط رایزنی فرهنگی کشورمان در عراق با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت حضوری و مجازی برگزار شد. معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تاریخچه تاسیس و روند شکوفایی این دانشگاه و همچنین تبیین فعالیت ها و رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شود چگونگی پذیرش دانشجویان عراقی علاقه مند در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه را تشریح کرد.

بدیعی اظهار داشت: هدف از این نشست‌ها تبادل دانشجو و استاد و بحث های علمی مشترک با دانشگاههای علوم پزشکی عراق است و ما دوست داریم همانگونه که با دانشگاههای اروپایی و سایر کشورها همکاری داریم با مراکز علمی عراق نیز همکاری کنیم.

وی افزود: افتخار ما است که میزبان دانشجویان عراقی باشیم و بتوانیم با آموزش آنها و ادامه همکاری های مشترک با دانشگاههای عراق به ارتقای علم پزشکی جهان کمک کنیم.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره انتقال دانشجو از این دانشگاه به دانشگاههای علوم پزشکی عراق گفت: تاکنون زمینه انتقال دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دانشگاههای عراق فراهم نشده است اما ممکن است این کار در آینده انجام شود.

همچنین مدیر بخش علمی و دانشگاهی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نشست های علمی تخصصی معرفی و آشنایی جامعه دانشگاهی و دانشجویی عراقی با دانشگاه های برتر کشورمان از سال گذشته با همت و برنامه ریزی های رایزنی فرهنگی ایران در عراق و با همکاری دانشگاههای کشورمان آغاز شد، افزود: در این خصوص در سال گذشته هشت نشست بصورت حضوری و مجازی برگزار شد.

«محمد جواد نجفی» با اشاره به افزایش دانشگاههای جمهوری اسلامی ایران مورد تایید وزارت علوم عراق از 33 به 62 دانشگاه، افزود: امسال هم این سلسله نشست ها ادامه یافت و امروز نیز نهمین نشست برگزار شد که در آن ظرفیت ها و امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشریح شد.

وی آمار دانشجویان عراقی در حال تحصیل در دانشگاههای ایران را 60 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این دانشجویان در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف در حال تحصیل هستند و یکی از رشته های مورد علاقه آنها رشته های پزشکی است.

مدیر بخش علمی و دانشگاهی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق ارتباط مستقیم و بدون واسطه دانشگاههای ایران با جامعه دانشجویی و دانشگاهی عراق را از هداف برگزاری این نشست ها بیان کرد و افزود: یکی از مخاطبین مهم ما در این نشست ها جامعه پزشکی عراق است و پیشنهاد ما به این عزیزان این بوده است دانشگاههای ایران را برای تحصیل در دوره های فلوشیپ و تخصص انتخاب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha