هویت ایران اسلامی با بزرگداشت شهدا تقویت می‌شود

بندرعباس - ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان رسالت نهادهای فرهنگی را امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه براساس توصیه‌های رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: هویت ایران اسلامی با بزرگداشت اسطوره‌ها در راس آن‌ها شهدا تقویت می‌شود.

به گزارش ایرنا، فرشاد محمدی عصر پنجشنبه در نشست نقد و بررسی کتاب«آتشی که گلستان شد» با محوریت بزرگداشت شهید خلیل تختی‌نژاد با مهم شمردن دغدغه‌های فرهنگی مسئولان بخش تخت اظهار کرد: ایثار و شهادت و پرداختن به آن، بعد از جنگ وظیفه ما را خیلی سنگین می‌کند.

وی ادامه داد: تمام سعی دشمن این است که مؤلفه‌هایی که موجب می‌شود هویت ایرانی اسلامی ما بدرخشد را از بین ببرد، بنابراین در این وضعیت، کشوری که هویتش از بین برود به طور قطع مورد تهاجم فرهنگی قرار خواهد گرفت و در این تهاجم مغلوب خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان با اشاره به مولفه‌های انقلاب در شرایط کنونی تصریح کرد: به لطف خدا با مولفه‌هایی مانند محرم و صفر، اربعین، ماه مبارک رمضان انقلاب اسلامی پابرجا است.

هویت ایران اسلامی با بزرگداشت اسطوره‌ها تقویت می‌شود

محمدی گفت: رسالت ما در جهت امیدآفرینی و ایجاد شور و نشاط پیرامون توصیه‌ها و تاکیدات مقام رهبر معظم انقلاب است و در حوزه وظایف سازمانی خود تلاش مضاعف می‌کنیم ضمن بررسی تهدیدهای درونی و بیرونی منطقه، برنامه‌ها را بر اساس نیازسنجی و اثرگذاری طراحی و مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اگر در مسیر انقلاب مردمی و فرهنگی، نیروی مردمی نیز در کنار ما قرار بگیرند، بدون شک موفقیت بیشتری کسب خواهیم کرد، اظهارکرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، تقویت هویت ایران اسلامی و بزرگداشت اسطوره‌ها و فرهیختگان این دیار که در رأس آن‌ها شهدا قرار دارند، تلاش می‌‎کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: انتقال مفاهیم دینی، مذهبی و آیینی و این قبیل مسائل به کودکان از طریق برنامه‌های فرهنگی و هنری مانند قصه‌گویی، سرود و سایر مسائل که سفارش مقام معظم رهبری هم هست،که با زبان هنر با نسل جدید سخن بگویید را در دستور کارمان قرار داده‌ایم.

محمدی اضافه کرد: تمام تاکید نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادارات کل کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور بر پیوست‌های فرهنگی است، بنابراین جدای از توسعه سرانه فیزیکی کتابخانه عمومی که اهمیت فراوان دارد، برای تمامی افرادی جامعه باید برنامه داشته باشیم و در همین راستا اعتبارات به مسائل اصلی حوزه فرهنگی اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: با برجسته کردن رشادت‌ها و دلاور مردی‌های جوان پهلوان خلیل تختی نژاد، سایر شهدا، امام شهدا و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری، اجازه نخواهیم داد، خواب برگشت آمریکا و دوستداران آمریکا برای این مملکت عزیز تعبیر شود.

فرزندان ما سرمایه‌های فرهنگی کشور هستند

بخشدار تخت نیز در این نشست خواستار نگاه ویژه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به این بخش شد.

سروش جراره خواستار اهتمام نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان شد و ادامه داد: فرزندان ما سرمایه‌های فرهنگی کشور هستند که باید خوب تربیت شوند.

وی اضافه کرد: تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد خواب آمریکا و دوستدارانش برای این مملکت تعبیر شود.

بخشدار تخت در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام حمایت قاطع از حرکت‌های فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، بیان کرد: به پاس خون شهدا به ویژه شهید تختی‌نژاد این‌گونه برنامه‌های فرهنگی و ارزشی برای مردم تخت موجب خیر و برکت باشد.

خلیل فرزند قرآن بود

هویت ایران اسلامی با بزرگداشت اسطوره‌ها تقویت می‌شود

پدر شهید خلیل تختی‌نژاد نیز در سالروز بزرگداشت شهدای مدافع حرم با بیان این مطلب که فرزندم از من جلوتر بود، خلیل فرزند قرآن بود، گفت: رابطه‌ من با فرزند شهیدم مانند رابطه امام حسین(ع) با علی اکبرش بود.

محمد تختی‌نژاد ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نشست پرمحتوا و معنوی، حفظ اسلام را از همه عشق‌ها ارزشمندتر دانست و افزود: همه ما از این حرکت فرهنگی و سخنان عزیزان لذت بردیم.

وی ادامه داد: خدا را شکر می‌کنیم که امروز در مسیر شهدا هستیم و برای شهادت کار می‌کنیم و امیدواریم این حرکت‌های فرهنگی را از ما قبول کنند تا در روز قیامت شرمنده آنان نباشیم.

پدر شهید تختی‌نژاد اضافه کرد: خداوند در آیه شریفه ای می‌فرماید: مومن کسانی هستند که به عهد و پیمان خودشان وفا کردند و در راه خدا کشته شدند، عده‌ای هم در انتظار شهادتند و عاشق شهادتند و هیچ‌گونه تغییر و برگشتی در کار آن‌ها نیست، یعنی مرور زمان در اراده آنها هیچ تاثیری ندارد، مردان خدا تا آخر خط با انقلاب و امام و رهبرشان هستند تا نهایت به فیض عظیم شهادت برسند که نمونه بارزشان همین شهدای مدافع حرم بودند.

تختی‌نژاد، ضمن تمجید از ویژگی های بارز شهید عبدالحمید سالاری (نخستین شهید مدافع حرم استان هرمزگان) به ابعاد شخصیت، ایثارگری و اعتقادات این شهید بزرگوار پرداخت.

وی با بیان فرازی از خاطرات بازی با فرزندش و خصوصیات اخلاقی، رفتاری، وفاداری و عمق رفاقتش با وی گفت: روز آخری که خلیل را به فرودگاه بردیم و در نهایت چند روز بعد آسمانی شد، آنقدر به من علاقه داشت که می‌گفت: من راضی نیستم شما به فرودگاه بیایید، زیرا آنجا ممکن است اذیت شوید، و اصولا فرزندم یک رابطه قلبی و صمیمی با من داشت.

این پدر شهید مدافع حرم ادامه داد: به خلیل گفتم: پسرم خوش به سعادت تو که در این موقعیت قرار گرفته‌ای، که همان لحظه با دستش به شانه من زد و گفت احسنت بابای انقلابی خودم! خلیل بصیرت بالایی داشت و در زمان شهادت شهید حججی به همراه پیکر پاک آن شهید به تهران رفت و از آنجا نیز به بندرعباس آمد.

پدر شهید تختی نژاد اضافه کرد: هنگامی که خلیل در مرخصی بود، فرمانده اش "قاسم‌زاده" در شهر "درعا" سوریه شهید شد و او گفت فرمانده‌ام شهید شده و باید به تشییع جنازه اش بروم، به من هم می‌گفت پدر تو هم بیا، تو سرهنگ بازنشسته‌ای، با فرمانده‌ام صحبت می‌کنم بیا آنجا مدافع حرم باش، می‌خواست من از قافله مدافعان حرم عقب نمانم اما این رزق خودش بود.

وی بیان کرد: خلیل فرزند مسجد بود، یک هیاتی بود، من خلیل را به مسجد فرستادم و با وجود اینکه خودم جزو هیات امنای مسجد بودم، خلیل خیلی از من جلوتر بود، زمان اذان به مسجد می‌رفتم اما خلیل قبل از اذان در مسجد حضور داشت.

شهید محسن حججی حاصل تربیت در بسیج بود

هویت ایران اسلامی با بزرگداشت اسطوره‌ها تقویت می‌شود

این پدر شهید مدافع حرم گفت: خلیل شاگرد قرآن و فرزند قرآن بود و از سن ۱۵ سالگی جزو بسیج بود، من از همگی می‌خواهم که فرزندان خود را امر به معروف و نهی از منکر کنند و نگویند که با احساسات فرزندمان بازی نمی‌کنیم، چون که این یک بازی نیست و امری الهی است.

وی با بیان فرازی از شخصیت معنوی شهید حججی، افزود: شهید حججی محصول مسجد و قرآن و فرزند معنویت و دین بود و ما باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم زیرا امثال شهید محسن حججی حاصل تربیت در بسیج هستند و باید بدانیم که قرآن، معنویت، دین و بسیج است که فرزند ما را بیمه می‌کند، بنابر این باید توجه بیشتری به رشد معنوی فرهنگ فرزندانمان داشته باشیم.

تختی‌نژاد با تصریح بر این مطلب که ما باید در برابر دشمنان کاری انجام داده و فکری بکنیم، تاکید کرد: از آنجا که ظرفیت کتابخانه‌های استان بسیار بالاست، باید برای جذب جوانان اقدام کرد، درخواست من این است که برای جوانان بخش تخت کاری فرهنگی اثرگذاری انجام دهند.

کتاب«آتشی که گلستان شد» اثر سارا کرمی با موضوع زندگی شهید خلیل تختی‌نژاد دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان در شهر تخت در ۴۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان بندرعباس برگزار شد.

شهید خلیل تختی نژاد سومین فرزند خانواده محمد تختی نژاد ۱۰ مرداد سال ۷۲ در محله آیت الله غفاری بندرعباس(شهنازقدیم) به دنیا آمد.

شهید خلیل وقتی یکساله بود به دلیل شغل پدرش که نظامی نیروی انتظامی بود به همراه خانواده به کردستان می روند و تا سال ۷۴ در این استان زندگی را سپری می کند.

او تا پنجم دبستان را در مدرسه بلال درس خواند و مقطع راهنمایی را در محله سه راه برق در مدرسه امیرکبیر گذراند.

خلیل دوران دبیرستان تا پیش دانشگاهی را در رشته تجربی در مدرسه شهید ذاکری بندرعباس ادامه داد و بعد از آن وارد دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) شد.

هویت ایران اسلامی با بزرگداشت اسطوره‌ها تقویت می‌شود

شهید تختی نژاد مقطعی را در شهرستان های خمیر و قشم خدمت می کرد.

وی یکی از جوان ‌ترین شهیدان مدافع حرم حضرت زینب(س) است که در سه مرحله به سوریه رفت عازم و آخرین مرحله ماه شعبان امسال راهی سوریه شد و درحالی که ۲۴ ساله بود، ۱۴ خرداد همزمان با ۱۹ ماه مبارک رمضان به شهادت رسید.

خلیل تختی نژاد دومین شهید مدافع حرم از استان هرمزگان و فرمانده عملیاتی، در استان دیرالزور، جاده T۲ به المیادین در منطقه معزلیه سوریه به شهادت رسید.

با شهادت خلیل تختی نژاد در سوریه، تعداد شهیدان مدافع حرم از استان هرمزگان به ۲ نفر رسید.

شهید عبدالحمید سالاری نیز از اهالی روستای سردر سیرمند از توابع شهرستان حاجی آباد به عنوان اولین شهید مدافع حرم از هرمزگان نیز سوم آذر سال ۹۴ در روستای تل دادین در جنوب حلب سوریه به شهادت رسید.

پیکر این شهید ۱۲ آذرماه به استان هرمزگان بازگشت و روز ۱۵ آذر  در روستای سیرمند حاجی آباد تشییع و تدفین شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha