۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۴۷
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85195364
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هدایت افکار عمومی در مسیر درست، وظیفه اصلی خبرنگاران است

تربت‌حیدریه - ایرنا - معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: وظیفه اصلی و یکی از محوری‌ترین وظایف خبرنگاران هدایت افکار عمومی به سمت درست و تبیین منطقی مسایل برای مردم است.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور پنجشنبه شب در آیین تجلیل از خبرنگاران تربت حیدریه با اشاره به تقارن روز خبرنگار با ایام محرم، افزود: بر این اساس می‌توان از حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) به عنوان ۲ خبرنگار و پیام‌آور حادثه‌ای بزرگ یاد کرد که شیوه درست هدایت افکار عمومی توسط آنها، موجب مانایی تاسوعا و عاشورا در تقویم فکری مردم جهان شد.

هدایت افکار عمومی در مسیر درست، وظیفه اصلی خبرنگاران است

وی اضافه کرد: بر این اساس امروز و در جنگ رسانه‌ای استکبار بر علیه جمهوری اسلامی، شایسته است خبرنگاران با هر گرایش فکری، عقیدتی و سیاسی از دستاوردهای نظام اسلامی و عملکرد دولت به زیباترین شکل ممکن دفاع کنند.

رسانه‌ها در مقابل هجمه فرهنگی دشمن با برنامه حرکت کنند

رییس شورای شهر تربت‌حیدریه نیز با اشاره به هجمه گسترده فرهنگی اجتماعی دشمن در برابر ملت ایران، از اصحاب رسانه خواست تا در برابر این هجمه بی‌سابقه فرهنگی، با برنامه حرکت کرده و اقدامات اثرگذار در حوزه‌های مختلف داشته‌باشند.

علی‌اکبر آقابیگی افزود: اعضای شورا نیز در کنار هم با همدلی و وفاق در خدمت مردم هستند و حاصل تلاش‌های آنها تنها توسط رسانه‌ها به منصه ظهور می‌رسد.

وی با بیان اینکه به مردم قول می‌دهیم کم‌فروشی و کم‌کاری نداشته‌باشیم، گفت: در عین حال حضور رسانه‌ها در جلسات علنی شورا، باعث می‌شود ما بیشتر و بهتر کار کنیم.

رسانه‌ها در معرفی ظرفیت‌ها و عناصر هویتی شهر تلاش کنند

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تربت‌حیدریه نیز با اشاره به اینکه این خطه به عنوان یکی از شهرهای موثر در تاریخ کشور، زادگاه علما و مفاخر و اندیشمندانی است که در معرفی هویت‌های مختلف آن غفلت شده، از رسانه‌ها خواست تا در معرفی این ریشه‌های تاریخی، فرهنگی و دینی مذهبی بیشتر تلاش کنند.

مهدی زاهدی افزود: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می‌شود که همگان بدانند تربت‌حیدریه زادگاه علما و مفاخر و اندیشمندانی همچون آخوند ملاعباس راشد تربتی، شهید عبدالحسین برونسی، کاشف‌السلطنه پدر چای ایران، استاد محمد قهرمان، استاد صاحبکار، شیخ احمدتربتی، حضرات آیات‌ ربانی و مروج‌تربتی است که در حوزه تاریخ این خطه و انقلاب اسلامی زحمات فراوان کشیدند اما در معرفی آنها غفلت شده‌است.

وی همچنین گفت: در حوزه تاریخ نیز این خطه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و گواه این ادعا آن است که تربت‌حیدریه شهر کاروانسرا و سازه‌های آجری ماندگار ایران است که از ادوار مختلف کاربری‌های مختلف داشته‌اند.

زاهدی در عین حال یکی از دلایل فقدان سرمایه‌گذاری در این شهر را شناخت ناکافی کارآفرینان عنوان کرد و افزود: وقتی نتوانیم نکات مثبت و ظرفیت‌هایی را که می‌توان به یک مسافر و زایر و سرمایه‌گذار به صورت مناسب معرفی کنیم طبیعتاً جذب و حفظ سرمایه‌گذار هم بسیار سخت است.

در ادامه حسین شعبانی خبرنگار روزنامه خراسان گفت: یک سال و نیم است که روزنامه توان پرداخت حقوق ندارد و خبرنگاران شهرستانی تنها برای دل خود کار می‌کنند.

داوود شریفی خبرنگار شبکه خبر صدا و سیما نیز با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی از فرماندار خواست تا برای دیده شدن تلاش‌های اصحاب رسانه، امسال اسامی خبرنگاران این خطه را به عنوان عوامل اجرایی در لیست مربوطه ثبت کند.

به گزارش ایرنا، دیگر خبرنگاران تربت حیدریه نیز در پیوند با تعامل ضعیف برخی دستگاه های اجرایی شهرستان با رسانه‌ها نکاتی را ابراز داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha