۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۲۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85195471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امیر جماعت اسلامی پاکستان: افغانستان به جای سکوت، همکاری کند

اسلام‌آباد - ایرنا - امیر جماعت اسلامی پاکستان با ابراز نگرانی از تشدید تنش‌های مرزی و سیاسی این کشور با افغانستان از هیات حاکمه موقت کابل خواست تا به جای سکوت برای رفع نگرانی‌های متقابل و حل اختلافات همکاری کند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی حزب جماعت اسلامی در اسلام‌آباد، سراج الحق در دیدار با سردار احمد خان شکیب سرپرست سفارت افغانستان در پاکستان نسبت به توطئه دشمنان دو کشور برای دامن زدن به مشکلات و برافروختن آتش اختلافات هشدار داد.

وی افزود: موج تروریسم در ایالات بلوچستان و خیبرپختونخوا پاکستان (به عنوان دو استان همجوار مرزی با افغانستان) افزایش نگران کننده‌ای داشته و طرف افغانستانی باید برای حل و فصل این معضل با پاکستان همکاری نماید.

رهبر جماعت اسلامی پاکستان تنش زدایی میان کابل و اسلام‌آباد را امری ضروری خواند و از آنچه وی فرمان رهبر طالبان افغانستان علیه تروریسم و مخالفت با هرگونه جنگ در خارج از قلمروی افغانستان خواند، تمجید کرد.

وی اظهار داشت: صلح، توسعه و رفاه پاکستان و افغانستان مشروط به امنیت پایدار و آرامش در هر دو کشور است لذا روابط استوار میان دو همسایه مایه قوت قلب برای نسل آینده آنان خواهد بود.

شایان ذکر است که پاکستان به دلیل افزایش حوادث تروریستی در مناطق مختلف این کشور به ویژه استان‌های همجوار مرزی با افغانستان، کابل را به کم کاری در مبارزه با عناصر تروریستی به ویژه نرمش در قبال گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان متهم می‌کند. در عین حال هیات حاکمه موقف افغانستان با رد اتهامات طرف پاکستانی معتقد است که پاکستان باید در داخل به دنبال حل مشکلات خود باشد و دست از متهم ساختن افغانستان بردارد.

روز چهارشنبه گذشته بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان یک روز قبل از پایان کار دولت این کشور طی کنفرانس مطبوعاتی و در واکنش به مواضع طالبان افغانستان درباره اظهارات اخیر مقامات پاکستانی، گفت: اسلام‌آباد متعهد به همکاری و تعامل با افغانستان و مردم این کشور است اما حاکمان موقت افغانستان باید بدانند که هرگونه به رسمیت شناخته شدن از سوی منطقه و جامعه جهانی، مشروط به همکاری قوی و واقعی برای از بین بردن تهدیدات و نگرانی‌های موجود به ویژه تروریسم است‌.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha