۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85195583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح ملی کانون مدرسه از مهرماه اجرایی می‎‌‎‌شود/ اجرای طرح یاسمن ویژه مناطق روستایی

بوشهر-ایرنا- معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: از مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی طرح ملی کانون مدرسه با هدف توسعه فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح مدارس اجرایی می‌‎شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد فلاح روز جمعه در بازدید از مرکز فرهنگی هنری برازجان شهرستان دشتستان اظهار کرد: در طرح کانون مدرسه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مستمر و پایدار در هر مدرسه ضمن پشتیبانی از فعالیت های پرورشی مدرسه امتداد ظرفیت های کانون را در سطح مدرسه دنبال می کند.

وی بیان کرد: با توجه به توصیه ها و تأکیدات وزیر محترم آموزش و پرورش و امضای تفاهم نامه در این زمینه امیدواریم با همکاری مدارس این طرح به صورت جامع در سطح مدارس منتخب اجرایی شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: به ازاء حدود هر ۱۲۰ مدرسه یک مرکز کانون پرورش فکری وجود دارد که این آمار اهمیت توسعه مراکز کانون را دو چندان کرده است.

فلاح ادامه داد: اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه این مجموعه است که باید از این ظرفیت نهایت استفاده برای خدمت رسانی به جامعه هدف صورت گیرد.

وی اظهار کرد: دومین طرح ملی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان اجرا طرح یاسمن در روستاها است تا فعالیت کانون در مناطق روستایی گستره بیشتری پیدا کند.

فلاح افزود: در این طرح فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در روستاها شناسایی و با ارائه آموزش‌های لازم برای توسعه فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدام خواهند کرد.

وی تاکید کرد: مرکزهای زیرمجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید با هدف تقویت ارتباط والدین و کودکان برنامه‌های موثر اجرایی کنند که از این برنامه‌ها می‌تواند حضور مشترک والدین و کودکان در مراکز باشد.

فلاح افزود: همچنین باید با تشکیل گروه های همفکری متشکل از والدین کودکان راهکار و پیشنهادهای آنان برای موفقیت هر چه بیشتر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرفته شود.

وی گفت: اتحاد و همبستگی مهم ترین عنصر برای فعالیت های حوزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در این مسیر باید تمام ظرفیت‌ها بکارگیری شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر نیز گفت: دشتستان از شهرستان‌های فعال و پویای این استان در حوزه فعالیت های ویژه کودکان و نوجوانان است.

سمیه رسولی افزود: فرماندار شهرستان دشتستان حمایت و همراهی بسیار خوبی با ادار کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد که این رویکرد فرصت ارزشمندی برای توسعه فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان در این شهرستان است.

در این نشست احیاء صندوق تعاون و امداد، تبدیل وضعیت نیروهای مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حمایت اعتباری برای توسعه کمی و کیفی از جمله موارد مطرح شده از سوی مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برازجان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha