هوشمندسازی خدمات هلال‌احمر با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان
عکس تزئینی است

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور هوشمندسازی خدمات گفت: اکنون دست مصنوعی هوشمند نیز توسط این مجموعه تولید شده است.

پیرحسین کولیوند در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره مهم‌ترین اقدامات این مجموعه در طول یک سال اخیر گفت: داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در سال گذشته ۱۰۰ هزار اصله درخت را در کمتر از ۲۰ دقیقه کاشتند و رکورد دنیا در راستای بحث تغییرات اقلیمی را به ثبت رساندند.

حضور بیش از ۲میلیون نفر داوطلب در جمعیت هلال‌احمر

وی ادامه داد: باشگاه باور این مجموعه، تیم‌های اطلاع‌رسانی جوانان و نیز شمار داوطلبان در جمعیت هلال‌احمر نیز طی یک سال اخیر افزایش یافته و جذب نوجوانان داوطلب تقویت شده است. ۱۴۰ هزار نفر از این جمعیت نیز نخبه و بیش از ۲میلیون نفر داوطلب در جمعیت هلال‌احمر فعال است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال افزایش نیز داشته باشد.

کولیوند دریافت عالی‌ترین نشان صلیب سرخ جهانی به نظام جمهوری اسلامی ایران بین ۱۹۲ کشور جهان را از دیگر اقدامات حائز اهمیت این مجموعه عنوان کرد.

هلال‌احمر ایران برای اولین بار به‌عنوان مسئول برنامه و مصوبات مجمع جهانی صلیب سرخ انتخاب شد و از بین ۱۰۰ کشور تنها ایران از طرف کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تقدیر شد.

وی تاکید کرد: خدمات هلال‌احمر در عرصه ملی و بین‌المللی با نگاه ارزشی و بشردوستانه انجام می‌شود و جمعیت این مجموعه با همه توان در عملیات‌ها حضور می‌یابد. برای مثال، در سیل در پاکستان، زلزله سوریه، ترکیه و افغانستان (علیرغم دشواری‌های داخل کشور) حضوری پررنگ داشته و کمک‌رسانی می‌کرد.

هوشمندسازی خدمات هلال‌احمر با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان

استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای هوشمندسازی خدمات

کولیوند تصریح کرد: در داخل کشور نیز با راه‌اندازی خانه‌های هلال و تیم‌های مختلفی از گروه‌های امدادی و اجتماعی توانست فعالیت‌های نویی انجام دهد. اکنون جمعیت هلال‌احمر از شرکت‌های دانش‌بنیان هم برای تولید، ارائه خدمات و هوشمندسازی فعالیت‌های این مجموعه استفاده می‌کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: تولید اعضای مصنوعی هوشمند نظیر دست مصنوعی هوشمند (برای نگه داشتن تلفن همراه نزدیک گوش، حرکت به سمت دهان برای خوردن و نوشیدن انسان و...) نیز در این مجموعه انجام شده است. همچنین از پهبادهای مناسب برای کمک‌های امدادی و ارزیابی فعالیت‌ها بهره‌برداری شده است.

کولیوند با اشاره به سامانه‌های انبار هلال و امداد و نجات نیز یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که داروهای جدیدی را فرموله کرده‌اند نیز به زودی افتتاح می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha