۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبر: 85196377
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطر کمبود گاز برای آلمان در سال‌های آینده

۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبر: 85196377
خطر کمبود گاز برای آلمان در سال‌های آینده

تهران- ایرنا- احساس خطر برای کمبود گاز طبیعی در آلمان با نگاه به فصل زمستان و نگرانی‌های دوباره در مورد تامین انرژی در اروپا، به وجود آمده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، بلومبرگ گزارش داد که آلمان با خطر کمبودهای شدید گاز تا اوایل سال ۲۰۲۷ مواجه خواهد بود مگر اینکه برای هموار کردن فشارهای احتمالی ناشی از هوای سرد زیرساخت سوخت بیشتری اضافه کند.

گروه اپراتورهای ذخیره گاز آلمان به نام INES اعلام کرد که پایانه‌های گاز طبیعی مایع اضافی، ظرفیت ذخیره یا ارتباط‌های خط لوله باید عرضه کافی را تضمین کند. اکنون ذخیره‌ها "به شکل مثبتی در حال افزایش" و تقریبا ۹۰ درصد کامل است اما یک زمستان سرد می‌تواند همچنان امنیت انرژی آلمان را به خطر بیاندازد.

سباستین بلشکه رئیس INES در بیانیه‌ای گفت که این گروه انتظار دارد از نظر ساختاری زودتر از سال ۲۷-۲۰۲۶ مصرف گاز را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: آلمان نه تنها باید پایانه‌های گاز طبیعی مایع اضافی را در نظر بگیرد بلکه باید ظرفیت‌های ذخیره گاز اضافی یا ارتباط‌های خط لوله برای تقویت امنیت عرضه خود را مد نظر قرار دهد. آلمان به طور قطع به ترمینال‌ها برای این زمستان و زمستان آینده نیاز خواهد داشت.

اوایل این هفته یکی از شرکت‌های صنایع همگانی بزرگ آلمان به نام E.ON هشدار داد که اگر کمبود ناگهانی عرضه انرژی با دمای هوای سردتر از حد معمول همراه شود، اروپا می‌تواند با افزایش هزینه‌ها در زمستان امسال مواجه شود.

لئونهارد بیرنباوم مدیر اجرایی این شرکت به تلویزیون بلومبرگ گفت: ما باید تصریح کنیم که تغییر ساختاری به علت جنگ اوکراین و کاهش عرضه گاز روسیه در اروپا همچنان باقی می‌ماند و در نتیجه بحران تمام نمی‌شود.

شرکت E.ON نسبت به سال گذشته و زمستان آینده خوشبین‌تر است و "درآمد اصلی تعدیل شده" را در نیمه اول سال ۲۰۲۳ در مقایسه با نیمه اول سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۰ درصد گزارش کرده است که "تأثیر نامطلوبی ناشی از اثر زیست‌محیطی صنعت انرژی داشته است."

بیرنباوم با تاکید بر اهمیت پیشرفت انتقال انرژی افزود: بعد از یک دوره دراز مدت بحرانی، ما احساس می‌کنیم که بادهای مخالف برای تجارت ما در حال کم شدن است. ما شاهد بازیابی فزاینده بازارها هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha