اعتبارات آبخیزداری استان بوشهر به میزان ۶۴ درصد افزایش یافت

بوشهر - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: اعتبارات پروژه‌های آبخیزداری این استان از ۸۸۰ میلیارد ریال سال گذشته با ۶۴ درصد افزایش به یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحسین گرشاسبی روز شنبه در نشست خبری روزهای یکشنبه پاسخگویی مدیران اظهار کرد: از این میزان اعتبار مصوب ۴۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و یک هزار میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی است.

وی با اشاره به اینکه قرار است اعتبارات بخش آبخیزداری استان بوشهر تا یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است با این میزان اعتبار ۳۲ طرح آبخیزداری در استان بوشهر به اجرا برسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: سال گذشته ۸۸۰ میلیارد ریال شامل ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای اجرای ۱۰ پروژه آبخیزداری استان مصوب شده که از این میزان اعتبار ۶۵ درصد تخصیص یافت.

وی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۲هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش آبخیزداری اختصاص یابد که تاکنون ابلاغ نشده است.

گرشاسبی با اشاره به اجرای تفاهم‌نامه استاندار بوشهر با شرکت ملی گاز ایران گفت: قراراست با اختصاص یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل این تفاهم‌نامه در حوزه جنگل‌کاری و آبخیزداری کارسازی شود.

به گفته گرشاسبی همچنین به تازگی تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح ۶۳۰ هزار هکتار است که می‌تواند با تلفیق اعتبارات استانی و اجرای سازه های مکانیکی و پروژه‌های بیومکانیک و بیولوژیک در حوزه جنگل‌کاری تحولی در رابطه با عرصه‌های منابع طبیعی بعنوان یک زیست بوم در استان رقم بزند.

وی سطح حوزه‌های آبخیز مطالعه شده در استان بوشهر را یک میلیون و ۱۰۲ هزار و ۸۲۹ هکتار عنوان کرد و گفت: از ابتدای فعالیت آبخیزداری تاکنون در سطح استان بیش از سه هزار و ۵۲۹ مورد سازه آبخیزداری شامل خشکه چین، گابیون، سنگ و ملات و خاکی احداث شده که ۸۶۲ مورد از آن‌ها سازه سنگ ملاتی و خاکی با حجم مخزنی نزدیک به ۳۴ میلیون مترمکعب با سطح تحت تاثیر ناشی از اجرای این پروژه‌ها بیش از ۵۱۳هزار هکتار است.

گرشاسبی ادامه داد: همچنین بیش از ۱۴۰ هزار هکتار عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در سطح حوزه‌های آبخیز استان اجرا شده که توان مهار بیش از یک میلیون مترمکعب رواناب را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha