۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۷
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85196906
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار اصفهان: ساخت نیروگاه خورشیدی در دستور کار دولت قرار دارد

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: ساخت نیروگاه با نگاه ویژه به تولید انرژی پاک و خورشیدی در دولت سیزدهم مجدد در دستور کار قرار گرفت اما تا زمان بهره‌برداری کامل از طرح‌های پیش‌بینی شده باید با مدیریت درست، مشکلات را به حداقل برسانیم و ساماندهی کنیم.

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی روز شنبه در یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان افزود: در همین پیوند، در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح و بهره‌برداری از چند نیروگاه خورشیدی در استان خواهیم بود که بسیار امیدبخش است.

وی اظهار داشت: به‌منظور کاهش مشکلات موجود، مجدانه پیگیر هستیم تا طرح‌هایی که در حوزه تأمین انرژی در دستور کار است با سرعت بیشتری و در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

استاندار اصفهان همچنین درباره خسارات ایجاد شده برای واحدهای تولیدی بدلیل افزایش زمان قطعی برق، گفت: عواملی در سال‌های گذشته دست به دست هم داد تا در شرایط ناپایداری در حوزه تأمین انرژی قرار بگیریم.

وی افزود: فرهنگ مصرف، بی‌توجهی به استانداردهای ساخت‌و ساز، توسعه‌هایی که متناسب با ظرفیت‌های پایه‌ای در بخش انرژی شکل نگرفت، کم کاری‌هایی که در برخی بُرهه‌ها به کشور تحمیل شد و تأکید بر عدم ساخت و توسعه نیروگاه سبب شد تا تأمین انرژی در کشور در شرایط ناپایداری باشد.

وی خاطرنشان کرد: شدت گرما در چند تابستان اخیر به نحوی بود که قطعی برق نارضایتی‌های جدی را در بخش خانگی به وجود آورد و حتی در کشورهایی که به ظاهر مصرف انرژی را مدیریت می‌کنند آمار و عددهای سنگینی بابت مشکلات ناشی از گرما گزارش شده است.

مرتضوی با بیان اینکه این مشکلات برای صنایع افزون شده است و نارضایتی‌هایی را به دنبال دارد، تصریح کرد: می‌پذیریم که لازم است مدیریت بهتری در حوزه توزیع انرژی در بخش‌های مختلف کشور صورت می‌گرفت.

وی با تأکید بر تغییر نگاه حکمرانان در تأمین انرژی، اظهار داشت: لازم است بررسی خسارات ناشی از قطعی برق در صنایع با استدلال‌های قوی در سطح ملی دنبال شود.

استاندار اصفهان با تاکید بر عدم قطعی برق خارج از زمان اعلام شده، گفت: تشکیل کمیته انرژی زیر مجموعه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ضروری است و باید مصوبه های این کمیته در دستور کار قرار گیرد.

مرتضوی درباره تخصیص سوخت به صنعت و معدن از طریق سامانه "سدف" خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات بوجود آمده در این زمینه، دوره‌ تخصیص سهمیه سه ماهه و امکان ذخیره سازی ۲۵ درصد پیش‌بینی شود.

اصفهان با بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی، صنعتی ترین استان کشور به‌شمار می آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha