۷۲ طرح گردشگری در استان مرکزی در حال اجرا است

اراک - ایرنا - معاون گردشگری، اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: ۷۲ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد در این استان درحال اجرا است.

سید«حسن حسینی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: حجم سرمایه‌گذاری برای هر یک از ین طرح‌های گردشگری از چهار میلیارد تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: برای ۳۰۰ طرح گردشگری در استان تاکنون ۳۰۰ موافقت‌نامه اصولی صادر شده که برخی پروانه ساختمانی دریافت و تعدادی عملیات اجرایی آنان آغاز شده است.

معاون گردشگری، اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: چهار موافقت‌نامه اصولی شامل ایجاد و راه‌اندازی ۲ مجتمع گردشگری، یک واحد بومگردی و یک واحد سفره خانه سنتی در استان صادر شد.

حسینی با اشاره به مزایای اجرای ایجاد تاسیسات گردشگری در استان در زمینه اشتغال بیان کرد: با اجرای این طرح‌ها برای ۷۰ نفر به طور مستقیم در حوزه تخصصی گردشگری شغل ایجاد می‌شود.

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی در استان شناسایی شده که ۸۸۲ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت ملی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha