مدیرکل فرهنگ کرمان: قوانین حوزه رسانه باید روزآمد شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن تاکید بر ضرورت پیوست رسانه ای سازمان ها در اجرای برنامه ها گفت: در عرصه رسانه نیز باتوجه به شرایط و تحولات موجود باید قوانین این حوزه به روزرسانی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن روحی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان کرمان به مناسبت روز خبرنگار(۱۷ مرداد) افزود: سازمان ها باید برای اجرای برنامه های فرهنگی، عمرانی، علمی و غیره خود پیوست رسانه ای داشته باشند تا تعامل بهتری بین آنها و اصحاب رسانه صورت گیرد.

وی بیان کرد: نقش رسانه ها اعم از خبرگزاری ها، پایگاه های خبری، روزنامه ها و غیره بسیار تعیین کننده است اما امتیازات یا فرصت های بهره گیری از آنها عموما متناسب با این نقش نیست.

روحی تصریح کرد: بعضی از قوانین ما در حوزه رسانه به روز نشده، ضمن اینکه قوانین موجود نیز زیاد و حجیم هستند که پیشنهاد دادیم تا این قوانین اصلاح و روزآمد شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به ضرورت توجه به حوزه رسانه های استان اظهار داشت: بحث های بیمه ای اصحاب رسانه و خبرنگاران را با مسئولان تامین اجتماعی پیگیری کردیم که قرار شد با این مساله نیز حل شود و نگاه به این حوزه نباید مانند یک کارگاه اشتغال باشد.

عضویت خبرنگاران در صندوق هنر مستمر باشد

وی ادامه داد: عضویت خبرنگاران و اصحاب رسانه در صندوق اعتباری هنر در حال انجام است، البته افراد باید برای ادامه عضویت در این صندوق فعال باشند زیرا در غیر این صورت تمدید عضویت آنان دچار مشکل می شود.

روحی بیان کرد: در بحث انتشار آگهی های رسانه ای در مطبوعات استان در سال گذشته مشکلاتی به وجود آمده و این فرایند قفل شده بود که با کمک مسئولان اقتصاد دارایی و ذیحسابان مشکل حل شده است.

وی با اشاره به مطالبه خبرنگاران برای ساخت مسکن تاکید کرد: هر چند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی ساخت مسکن نیست اما بحث مسکن برای اصحاب رسانه را پیگیر هستیم تا در قالب همکاری با بخش خصوصی و خود خبرنگاران و اهالی رسانه انجام شود.

اعتماد به خبرگزاری ایرنا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه با گرامیداشت روز خبرنگار و یاد شهید محمود صارمی، خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی که سال ۷۷ در مزارشریف به همراه چند دیپلمات در مزارشریف به شهادت رسید خاطر نشان کرد: به خبرگزاری ها مانند خبرگزاری جمهوری اسلامی می توان اعتماد و تکیه کرد و ضرورت دارد با پیش بینی ها و برنامه ریزی ها نقش موثرتری در فضای رسانه ای داشته باشند.

روحی تصریح کرد: تلاش شده است با توجه به تجربه و ظرفیت خبرگزاری ایرنا، از این خبرگزاری با سابقه در شورای فرهنگ عمومی و شورای اطلاع رسانی استان کرمان به نحو مناسب استفاده تا فضای رسانه ای کرمان تخصصی تر شود.

داود میاندهی رییس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان نیز با تشریح ماموریت ها و اقدامات این خبرگزاری ملی و رسمی کشور که سال ۱۳۱۳ تاسیس شده از آمادگی برای کمک به تخصصی تر شدن فضای رسانه ای استان خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha