برگزیده جشنواره ملی مهارت: فنی و حرفه‌ای باید به صنعت و دانشگاه گره بخورد

شیراز - ایرنا - برگزیده جشنواره ملی مهارت که عنوان مربی نمونه کشوری را نیز در کارنامه دارد گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای برای نقش‌آفرینی بیشتر در اشتغال کشور باید به صنعت و دانشگاه گره بخورد.

محمدجواد شاهسوندی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید ارتباط نزدیکی با صنعت داشته باشد تا نیاز آن را بداند و متناسب با این نیاز به جذب متقاضیان بپردازد و آموزش‌های منطبق با بازار کار را به آنها ارائه کند.

وی اضافه کرد: از آنجا که بیکاری تحصیل‌کرده‌ها آمار بالایی را در کشور دارد باید ارتباط آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌ها باید گسترده‌تر باشد و دانشجویان واحدهایی را در مراکز فنی و حرفه‌ای بگذرانند تا با مهارت فارغ‌التحصیل شوند.

برگزیده مسابقات ملی مهارت در رشته برق، یادآور شد: هر چند اکنون نیز مراکز فنی و حرفه‌ای جوار دانشگاهی فعال است اما این ارتباط باید گسترش یابد.

شاهسوندی ادامه داد: علاوه بر این، تجهیزات مراکز فنی و حرفه‌ای باید بروز رسانی شود چرا که صنعت نیز با تکنولوژیهای روز دنیا به پیش می‌رود و مهارت آموخته‌ها باید آمادگی جذب در آن را داشته باشند.

وی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش بسیار مهمی در رشد تولید به عنوان یکی از ارکان شعار سال بیان شده از سوی رهبر معظم انقلاب دارد چرا که تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد با مهارت آموزی به دست می‌آید.

برگزیده مسابقات ملی مهارت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گفت: جامعه چنانکه به پزشک و مهندس نیاز دارد نیازمند "پنجه‌های کارآمد" نیز هست و مهارت‌آموزی جوانان تامین کنند نیروی مورد نیاز جامعه است.

شاهسوندی اظهار کرد: فرهنگ مهارت‌اموزی باید نهادینه شود و نوجوانان از همان ابتدا با این حوزه آشنا شوند که طرح تابستانه مهارت حرکت خوبی در این مسیر است.

وی هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها با محوریت آموزش فنی و حرفه‌ای را ضروری دانست و به جوانان جویای کار توصیه کرد که از کلاس‌های مهارتی این اداره کل استفاده کنند چرا که این آموزش‌های عملی شرایط را برای اشتغال آنها مهیا می‌کند.

برگزیده جشنواره ملی مهارت: فنی و حرفه‌ای باید به صنعت و دانشگاه گره بخورد

محمدجواد شاهسوندی مدیر و مربی جوان استان فارسی از مربیان استهبانی آموزش فنی و حرفه ای استان فارس است که موفق شده رتبه برگزیده جشنواره ملی مهارت امسال را ازآن خود کند.

او ۳۵ سال سن دارد، کارشناس ارشد رشته مهندسی برق قدرت از دانشگاه شهید بهشتی است و اکنون نیز ریاست اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان استهبان را به عهده دارد؛ از موفقیت‌های این مربی فنی و حرفه‌ای می‌توان به کسب عنوان مربی نمونه کشوری در سال ۱۴۰۰ و فعالیت در زمینه کارآفرینی و تربیت کارآموزان و دانشجویان در المپیاد ملی مهارت اشاره کرد.

شاهسوندی که اهل شهرستان قرآنی استهبان است رتبه نخست مسابقات قرآن سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را دارد و ثبت ۲ اختراع در زمینه سلول‌های خورشیدی و تابلو آموزشی برق ساختمان و چندین مقاله علمی حوزه برق را در کارنامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha