۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85197363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در زنجان احداث می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای تا پایان سال جاری در مسیرهای ارتباطی استان احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حکمت الله هاشمی روز یکشنبه در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زنجان به مناسبت روز خبرنگار، افزود: استان زنجان هم اکنون دارای ۱۰ پایگاه امداد و نجات جاده ای است که در مقایسه با استانهای دیگر با توجه به موقعیت جغرافیایی، ترددهای زیاد و سخت گذر بودن برخی مسیرها بسیار کم و ناکافی است.

وی یادآور شد: بر اساس بررسی های انجام شده ۱۰ پایگاه جاده ای دیگر در این استان نیاز است که طی چهار ماهه اول امسال زمین پنج پایگاه از سوی خیرین به طور رایگان هبه شده است و هفته دولت امسال کلنگ احداث پنج پایگاه به زمین زده خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه برای ساخت این پایگاهها نیز از کمک های خیرین و سازمان مرکزی اعتبار دریافت شده است، اظهار داشت: ایجاد این پایگاهها به معنی واقعی کاهش تلفات است.

سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در زنجان احداث می‌شود

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر با ایجاد این پایگاهها در حوزه کاهش حوادث و سوانح و تلفات ناشی از آن در استان نقش ۲۰۰ درصدی ایفا می کند به طوریکه زمان رسیدن به محل حادثه کاهش و امکانات مربوطه افزایش یافته است که این تلفات را به حداقل می رساند.

هاشمی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر نیز گفت: نگاه این جمعیت در حوزه درمان، تجاری نیست و در این حوزه باید مشکلات مردم رفع شود همانطوریکه در اساسنامه جمعیت نیز بر تسکین آلام بشری تاکید شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در داروخانه جمعیت هلال احمر داروهای کمیاب و گران با قیمت پایین در دسترس بیماران قرار می گیرد و به افراد بی بضاعت نیز داروها با یارانه یا رایگان داده می شود.

هاشمی تاکید کرد: در حوزه توانبخشی جمعیت هلال احمر زنجان نیروسازی انجام نشده است و این آسیب جدی برای جامعه است چراکه باید نگاه توسعه ای به امور داشت تا آیندگان نیز از آنها بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: درمانگاه هلال احمر نیز که از سوی خیرین به این جمعیت وقف شده در مقطعی معطل مانده بود که با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده هم اکنون تخصص های پزشکی مختلف و آزمایشگاههای این مجموعه فعال است.

هاشمی با بیان اینکه تمامی فعالیت های این دستگاه با هدف های بشردوستانه و کاهش آلام بشری انجام می شود، گفت: برنامه های میان مدت موثر و قابل توجهی در این زمینه داریم که در این راستا انتظار داریم مسوولان هم کمک کنند و رسالت جمعیت و اهداف بلند آن را به رسمیت بشناسند.

وی تاکید کرد: احترام به جمعیت هلال احمر، احترام به مردم بوده چون هلال احمر مردمی‌ترین دستگاه است که باید اعتماد عمومی به آن بیشتر جلب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha