نمایندگان نباید از تریبون آزاد مجلس برای التهاب آفرینی در جامعه استفاده کنند

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان نباید از تریبون آزاد خود برای التهاب آفرینی در جامعه استفاده کنند، گفت: حاشیه سازی نماینده درباره مسائل خاص مانند قیمت بنزین با هدف رای آوری، بی‌اخلاقی است.

الله وردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره اظهارنظرهای خلاف واقع برخی از نمایندگان در مورد افزایش قیمت بنزین، گفت: وضعیت اقتصادی کشورهرچند در شرایط ایده عالی قرار ندارد ولی اینکه برخی از نمایندگان یا حتی مسوولان دولتی بخواهند در این باره اظهار نظری خلاف واقع انجام دهند که سبب ایجاد شوک در فضای بازار و جامعه شود، درست نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: البته معتقدیم قیمت بنزین واقعی نیست و این موضوع به محافظه کاری دولت‌های گذشته بازمی گردد که باید با توجه به تورم موجود، قیمت بنزین افزایش یابد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید نمایندگان به جای التهاب آفرینی به مردم امید دهند، گفت: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری،قرار داریم باید آرامش مردم و فضای عمومی جامعه حفظ شود تا مردم حضور حداکثری در تعیین سرنوشت خود ایفا کنند.

وی با انتقاد از طرح مسائل حاشیه‌ای از سوی برخی نمایندگان گفت: اینکه برخی از دوستان از طریق بیان مسائل خاص مانند افزایش قیمت بنزین یا احیانا کمبود آن برای رای آوری در حوزه انتخابیه اقدام کنند یا مسائلی را بیان کنند که آرامش جامعه را برهم بزند، اخلاقی نیست و سبب ایجاد مشکل در روند سیاسی کشور می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و قوه قضاییه، اینگونه اظهارات خلاف واقع را بررسی کند، یادآور شد: همه نهادهایی که وظایفی در قبال حفظ آرامش کشور دارند باید در این باره ورود کنند تا سیاست‌های درست در کشور اجرا شود. همچنین ورود مجلس، دولت و قوه قضاییه به این موضوعات ضروری است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزاد بودن نمایندگان مجلس در نقد مسائل کشور از تریبون‌های مختلف خاطرنشان کرد: هرچند نمایندگان می‌توانند درباره مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور اظهار نظر کرده یا آنها را نقد کنند ولی باید این نقد منصفانه انجام شود و به صورت عمد مسائلی را مطرح نکنند که سبب سوء استفاده با بحران آفرینی در کشور شود.

به گزارش ایرنا، درحالی که برخی نمایندگان در مصاحبه‌ها و تذکرات کتبی و شفاهی به دنبال القای این مطلب هستند که دولت قصد افزایش قیمت‌ها را دارد، سخنگوی دولت و وزیر نفت بارها این موضوع را تکذیب کرده و اعلام کردند دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل های انرژی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha