هوش مصنوعی موجب تولید محتوای سفارشی در رسانه‌ها می‌شود

مشهد-ایرنا-رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: کاربردی شدن ابزارهای هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک، موجب تولید محتوای سفارشی با خلاقیت فوق العاده و مبتنی بر تحلیل‌های کلان داده‌ها در رسانه‌ها خواهد شد.

مسعود میرزایی شهرابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موضوع باعث سرعت گرفتن ایجاد رسانه های تعاملی جدید، با تلفیق علوم و فناوریهای نوین و نوظهور خواهد شد و می‌توان شکل‌های مختلفی از داده‌ها را در ساختارهای جذاب گرافیکی، اینفوگرافیکی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، انواع فیلم و موشن مشاهده کرد.

وی ادامه داد: بنابراین رسانه ها خیلی تخصصی‌تر و برای هر کاربر سفارشی خواهند شد و شاید شاهد ظهور قوانین تنظیم‌گری مفهومی و روش‌هایی برای تفکیک رسانه جعلی از واقعی یا رتبه بندی و ارزش‌گذاری رسانه‌ها باشیم.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: البته روی دیگر این سکّه وجود ابهامات پیچیده در تصمیم‌گیری و گرایش کاربران به محتوای زرد، جعلی و سطحی است و البته باید بدانیم که همیشه برای استفاده از علم و فناوری کاربردهای خوب و بد وجود خواهد داشت.

میرزایی افزود: ترس بی‌مورد باعث عقب افتادگی از مسیر پیشرفت دنیا خواهد شد و این در حالی است که در دین ما سفارش زیادی به کسب علم و فناوری شده است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اعلام کردند که باید با تلاش و کوشش بتوانیم در میان ۱۰ کشور اول تولید و بهره بردار از هوش مصنوعی جهان قرار بگیریم که این هدف‌گذاری با فراگیری درست مهارتهای هوش مصنوعی، استفاده درست و متعهدانه، به کارگیری قدرت کنترلی این فناوری با تدوین قوانین مناسب، حمایت واقعی از متخصصان داخلی و به روزرسانی شیوه های قدیمی محقق می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: کاربردهای متنوعی مانند تحلیل کلان داده برای تهیه محتوا، ترجمه خودکار، پیش‌بینی روندها، هشداردهی رویدادها، مکانیزه شدن تحقیقات ژورنالیستی، رشد ویراستاری و نگارش، مدل سازی واکنش کاربران قبل از انتشار خبر، گسترش چت بات‌های رسانه‌ای تعاملی، گسترش رسانه‌های سفارشی شده با ذائقه کاربر، توسعه سریعتر فناوریها و ظهور فناوریهای جدیدتر، تعداد اندکی از مفاهیم مشترک بین رسانه و هوش مصنوعی خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha