کدام جرم ها در گچساران کمرنگ است؟

یاسوج- ایرنا- نگاهی به آمار ارائه شده از سوی نیروی انتظامی نشان می دهد که ارتکاب به جرم های سنگین کمترین بخش از کشفیات پلیس در چهار ماهه نخست امسال در گچساران را به خود اختصاص داده که این امر چشم انداز خوبی برای امنیت در این شهرستان ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، آمار رسمی گویای این مساله مهم است که میزان ارتکاب به جرم های سنگین در شهرستان گچساران بسیار کمرنگ تر از سایر موارد است به طوری که جرم هایی چون قتل در این شهرستان ۱۲۶ هزار نفری در چهار ماه نخست امسال صفر بوده است.

براساس آمار ارائه شده از سوی نیروی انتظامی شهرستان کشف انواع خودروهای مزاحم و پلاک مخدوش، فروش و توزیع مواد مخدر و انواع سرقت در این شهرستان بیشترین آمار جرم ها را به خود اختصاص داده اند.

با توجه به اینکه کشف سرقت ها به امنیت سرمایه های شهروندان کمک می کند ، افزایش میزان کشف سرقت و کاهش وقوع این جرم مساله مهم دیگری است که می تواند گویای امنیت پایدار در گچساران باشد.

نگاهی به آمار وقوع جرم در گچساران

فرمانده انتظامی گچساران گفت: یکهزارو ۱۰۲ مجرم و متهم در اجرای طرح های مختلف از جمله طرح ارتقای امنیت اجتماعی امسال این شهرستان دستگیر شدند که میزان دستگیری مجرمان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

کدام جرم ها در گچساران کمرنگ است؟

سرهنگ ارسلان خادمیان بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و روانه زندان شده اند.

وی تاکید کرد: امسال ۵۸۲ فقره انواع سرقت در گچساران انجام گرفته که ۳۴۰ فقره سرقت معادل ۶۰ درصد از آنان کشف شده است.

خادمیان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال ۱۶۴ سارق در این شهرستان دستگیر شده اند افزود: شناسایی سارقان امسال به مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی گچساران تاکید کرد: آمار میزان سرقت در همه زمینه ها امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در این شهرستان کاهش نشان می دهد به گونه ای که سرقت در واحدهای مسکونی ۴۶ درصد،سرقت در واحدهای تجاری ۲۵ درصد،سرقت در مکان های دولتی ۱۴درصد،سرقت بار و محموله ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

خادمیان اظهار کرد: امسال همچنین۸۸۴ دستگاه خودروهای مختلف در زمینه های مزاحمت های خیابانی و پلاک مخدوش در این شهرستان شناسایی و متوقف شده است.

فرمانده انتظامی گچساران گفت: ۴۲ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان کشف شد.

وی افزود: این میزان مواد مخدر امسال با اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر در نقاط مختلف این شهرستان کشف و ضبط شد.

خادمیان بیان کرد: در این زمینه ماموران انتظامی امسال ۱۳۵ قاچاقچی، خرده فروش، توزیع کننده و نگهدارنده مواد مخدر را در این شهرستان دستگیر کردند.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت ۳۵ دستگاه خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل داده شد.

خادمیان به کاهش ۱۰۰ درصدی آمار قتل در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال در گچساران هیچ قتلی رخ نداد در حالی که مدت مشابه سال گذشته یک مورد قتل در این شهرستان به وقوع پیوسته بود.

توصیه های کارشناسان برای کاهش آثار جرم

کارشناسان پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سرقت وسایل داخل خودرو موضوع بسیاری از پرونده های قضایی در استان را به خود اختصاص داده تاکید می کنند: قرار دادن گوشی یا کیف روی صندلی خودرو یکی از اقدام هایی است که برخی شهروندان با انجام آن شرایط را برای سرقت آماده می کنند.

کدام جرم ها در گچساران کمرنگ است؟

این صاحب نظران اعتقاد دارند که شهروندانی که به صورت مداوم خودرو خود را در معابر عمومی به ویژه در هنگام شب رها می کنند زمینه شکستن شیشه خودرو و به سرقت رفتن وسایل داخل آن را برای سارق فراهم می کنند.

آنان اضافه می کنند که همه سازندگان واحدهای مسکونی چند طبقه موظف به احداث پارکینگ هستند و شهروندان خانه های بدون پارکینگ خریداری و اجاره نکنند.

ایجاد پارکینگ های طبقاتی برای مجتمع های بزرگ تجاری از دیگر راهکارهای پیشگیری از سرقت وسایل داخل خودرو است که کارشناسان پیشگیری از وقوع جرم به آن تاکید می کنند.

سرقت در خانه این کارشناسان با اشاره به اینکه سرقت طلا و جواهراتی که به گمان شهروندان در جاهای دور از ذهن پنهان می شود و با دستگاه های طلایاب از سوی سارقان پیدا و دزدیده می شود نیز شمار زیادی از پرونده های قضایی را به خود اختصاص می دهد تاکید می کنند که شهروندان هنگام مسافرت کالاهای گران قیمت و سبک مانند طلا را در خانه پنهان نکنند.

سرقت در باغ صاحب نظران پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد می گویند که سرقت لوله های آب یا میوه های باغستان ها از دیگر مواردی است که باغدارانی که املاک آنان حصار ندارند زمینه آن را برای سارقان فراهم می کنند.

سپردن باغ ها به نگهبانان قابل اعتماد ساکن روستاها به ویژه در فصل برداشت از راهکارهایی است که می تواند به کاهش خسارت و باختن مال صاحبان باغستان ها پیشگیری کند.

صندوق های خانگی: این صاحب نظران تاکید می کنند که اعتماد به افراد حتی وابستگان برای تشکیل صندوق های خانگی روستایی از بی احتیاطی هایی است که منجر به خسارت به برخی خانواده های استان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha