۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۱۰
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85197887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمک‌های مردمی به کمیته امداد ۵۶ درصد افزایش یافت

۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۱۰
کد خبر: 85197887
کمک‌های مردمی به کمیته امداد ۵۶ درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - قائم مقام کمیته امداد کشور گفت: برخلاف فشارهای اقتصادی، کمک‌های مردمی به کمیته امداد نسبت به سال گذشته در چهارماه اول سال، ۵۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی خاکسار قهرودی روز یکشنبه در نشست خبری، اظهار کرد: کاهش فرآیند رسیدگی و حمایت از نیازمندان از طریق چابک‌سازی، تفویض اختیار و متناسب‌سازی نیروی انسانی، از سیاست های این نهاد در برنامه ششم است.

وی تصریح کرد: این نهاد مقدس با همه‌ توان خود تلاش می کند تا اعتماد عمومی را افزایش دهد چراکه این هدف گرانبهاترین سرمایه و دارایی کمیته‌ امداد است که با رسیدن به آن می‌توانیم شاهد ثمرات خوبی در زندگی اقشار آسیب‌پذیر باشیم.

قائم مقام کمیته امداد کشور با بیان اینکه تقویت اعتماد عمومی وظیفه‌ همه‌ ماست، بیان کرد: شاخص‌های حرکتی در کمیته‌ امداد به خوبی قابل مشاهده است.

خاکسار با اشاره به افزایش بودجه و همراهی خوب دولت در تخصیص اعتبارات به این نهاد، افزود: خوشبختانه با همراهی‌های صورت گرفته کمک معیشت ماهانه جامعه هدف، افزایش یافته است.

قائم مقام کمیته امداد کشور گفت: همچنین سال گذشته اعتبارات خوبی از بانک‌ها اختصاص یافت و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

وی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی کمک معیشت مددجویان کمیته امداد، افزود: خوشبختانه حتی تاخیری در پرداختی کمک معیشت مددجویان وجود ندارد.

خاکسار به میزان مستمری مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: گفت: مستمری یک نفر ۷۶۴ هزار تومان، دو نفر یک میلیون و ۹۲۰ هزار تومان وپنج نفر به بالا ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار است.

وی درباره میزان کمک‌های مردمی هم گفت: کمک‌های مردمی به رغم تورم و فشار اقتصادی بر مردم، بیشتر شده است به طوری که در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به سال قبل ۵۶ درصد افزایش و سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن ۳۴ درصد رشد داشته است.

خاکسار در ارتباط با اقدامات کمیته امداد در حوزه خانواده نیز گفت: در راستای طرح صیانت از خانواده موسسه راه زندگی تاسیس شده که زیر مجموعه کمیته است که به طور سراسری به افراد در زمینه‌های مختلف مشاوره می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha