۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۳۴
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85197925
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حادثه الکحاله نتیجه تنفرپراکنی نسبت به مقاومت در لبنان بود

تهران – ایرنا - رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: حادثه الکحاله نتیجه تنفر پراکنی و دمیدن در آتش کینه نسبت به مقاومت بود.

به گزارش ایرنا از شبکه المنار، محمد رعد روز یکشنبه افزود: موضوع فقط واژگونی یک کامیون و واکنش خودسرانه عده ای با دستور صادر شده از اتاق های فتنه نبود بلکه موضوع دیدگاه و موضع عده ای نسبت به مقاومت بود زیرا آن ها نمی خواهند در این کشور مقاومت باشد یا اثری از آن وجود داشته باشد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که واحد ارتباطات رسانه‌ای حزب الله لبنان چهارشنبه شب هفته گذشته (۱۸ مرداد) در بیانیه‌ای از حمله افراد مسلح ناشناس به نیروهای این جنبش در غرب لبنان خبر داد که منجر به شهادت یکی از نیروهای آن شد.

واحد ارتباطات رسانه‌ای حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کامیون متعلق به این جنبش از منطقه بقاع به سمت بیروت در حرکت بود که در منطقه «الکحاله» واژگون شد.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: پس از این حادثه، افراد مسلح ناشناس نزدیک جاده شدند و شروع به سنگ‌ پراکنی به سمت کامیون و سپس اقدام به تیراندازی کردند که منجر به زخمی شدن یکی از افرادی شد که وظیفه همراهی کامیون را بر عهده داشت و وی به بیمارستان منتقل و در آنجا درگذشت.

رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت تصریح کرد: این کامیون و مانند آن در خدمت مقاومتی است که از امنیت حمله کنندگان و دیگر لبنانی ها دفاع و پاسداری می کند و اگر مقاومت نبود، دشمن صهیونیستی همچنان در کاخ ریاست جمهوری لبنان حضور داشت.

رعد گفت: الکحاله کجا بود زمانی که قصر ریاست جمهوری در اشغال اسرائیلی ها بود و عزت لبنانی ها کجا بود زمانی که پست های ایست و بازرسی صهیونیست ها از بیروت تا جنوب مستقر بود؟ کسی که ارزش مقاومت را نمی داند باید در میهن دوستی خود تجدید نظر کند.

وی اضافه کرد: ما نه برای منصب و مقام مبارزه می کنیم و نه برای حکومت و به شهادت دشمنان مان از حکومت و هرچیزی که در کار مقاومت خللی ایجاد کند دست برمی داریم و این ثبات در مسیر حق است.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: وقتی مقاومت در این سطح از آمادگی است، هم پیمانان اسرائیل، برخی از نادان ها را علیه مقاومت تحریک می کنند، این افراد کوتاه بین هستند و ما باید آن ها را تحمل کنیم زیرا فرزندان همین کشور هستند ولی باید بدانند که چنین اشتباهی نباید تکرار شود.

رعد افزود: نگذارید فکر کنیم که می خواهید از پیمان طائف خارج شوید زیرا کسانی که مقاومت را نخواهند با پیمان طائف مخالفند، باید هوشیار باشید و بدانید که کشور را به چه سمتی می برید.

در هفته‌های اخیر لبنان شاهد برخی نا آرامی‌ها و حوادث پراکنده امنیتی و نیز فضاسازی و حملات رسانه‌ای علیه مقاومت بوده است که به عقیده کارشناسان سیاسی، این اقدامات با هدف بی‌ثبات نشان دادن اوضاع داخلی و به تبع آن حمله به مقاومت لبنان در آستانه نشست شورای امنیت برای صدور قطعنامه تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان موسوم به «یونیفل» همسو با نقشه لابی صهیونیستی و آمریکایی انجام می‌گیرد. این لابی بدنبال تعدیل در ماموریت یونیفل در راستای اهداف تل‌آویو است که با مقاومت دولت لبنان روبرو شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha