۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۳
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85198120
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش ثبت نام ۷۲۳ نفر از استان قزوین در انتخابات مجلس

قزوین - ایرنا - مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین گفت: ۷۲۳ نفر در سه حوزه انتخابیه استان در مرحله پیش ثبت نام داوطلبان نمایندگی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی نام نویسی کردند.

حامد فتوحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: از این تعداد بیشترین تعداد با ۵۲۱ نفر به حوزه انتخابیه قزوین،آبیک و البرز اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه بویین زهرا و آوج نیز ۱۲۵ نفر و در حوزه انتخابیه تاکستان نیز ۷۷ نفر پیش ثبت نام کردند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین به جنسیت ثبت نام کنندگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان قزوین نیز اشاره کرد و گفت: ۵۹۸ نفر از ثبت نام کنندگان معادل ۸۳ درصد مرد و ۱۲۵ نفر معادل ۱۷ درصد نیز زن هستند.

فتوحی یادآور شد: بیشترین میانگین سنی ثبت نام کنندگان با ۵۷ درصد مجموع افراد ثبت نام کننده به رده سنی ۳۰ تا ۴۵ سال اختصاص دارد.

پیش ثبت نام ۷۲۳ نفر از استان قزوین در انتخابات مجلس

رشد بیش از سه برابری داوطلبان نمایندگی مجلس در استان قزوین

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین با بیان اینکه در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۳۳ ثبت نام کننده در سه حوزه انتخابیه استان داشتیم،اظهار کرد: آمار پیش ثبت نامی ها در این دوره نشان می دهد، داوطلبان نمایندگی مجلس در استان در این دوره بیش از سه برابر رشد یافته است.

وی اظهار کرد: میانگین پیش ثبت نام بانوان در استان قزوین نیز از متوسط کشور بالاتر بوده است.

این مسوول یادآور شد: مرحله اصلی ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس از بیست و هفتم مهر ماه امسال آغاز و تا سوم آبان ادامه پیدا می کند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

مردم استان قزوین در حوزه انتخابیه قزوین،آبیک و البرز مطابق ادوار گذشته امکان انتخاب 2 نماینده و در حوزه های انتخابیه بویین زهرا-آوج و تاکستان نیز هرکدام امکان انتخاب یک نماینده را در انتخابات پیش مجلس شورای اسلامی خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha