۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85198171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۸۰ درصدی ترانزیت در بنادر استان بوشهر

۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۳۶
کد خبر: 85198171
رشد ۸۰ درصدی ترانزیت در بنادر استان  بوشهر

بوشهر-ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در چهار ماهه امسال با رشد ۸۰ درصدی ترانزیت از بنادر استان، میزان تخلیه و بارگیری مجموع کالاهای نفتی و غیرنفتی با رشد ۱۱ درصدی به ۲۱ میلیون و ۸۱۲ هزار تن رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شکیبی نسب روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این بین تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی با افزایش ۱۹ درصدی به سه میلیون و ۷۸۹ هزار و ۵۱۲ تن و کالاهای نفتی با افزایش ۹.۵ درصدی به بیش از ۱۸ میلیون تن رسیده است.

وی افزود: در چهار ماهه امسال همچنین بیش از ۵۴ هزار و ۹۲۱ تی.ای.یو کانتینر در بنادر استان تخلیه و بارگیری شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در مدت یاد شده ترانزیت بنادر استان بوشهر با رشد ۸۰ درصدی به ۹ هزار و ۲۹۲ تن، صادرات با رشد ۲۴.۵ درصدی به ۱۰ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۳۱۸ تن و واردات با افزایش ۱۴.۵ درصدی به ۳۳۱ هزار و ۷۰۹ تن رسیده است.

وی ادامه داد: در عملکرد بخش ترانزیت بنادر استان در ارتباط با ابزار آلات و دستگاه‌های سبک، لوازم خانگی و محصولات سبک، کالاهای ساختمانی، لوازم یدکی، چوب و نفت، ماشین آلات، موادغذایی، پارچه و منسوجات رشد ۱۰۰ درصدی و همچنین در ترانزیت گوشت و فرآورده های گوشتی، موادنفتی و خودرو به ترتیب رشد ۱۵۵، ۱۱۵ و ۲۸ درصدی گزارش شده است.

شکیبی نسب افزود: در بخش واردات کالاهای اساسی به بنادر استان بوشهر نیز گوشت با ۱۵۵ و گندم با ۱۰۰ درصد بیشترین رشد را داشته اند.

وی گفت: در چهارماهه شمار تردد شناورها در بنادر استان بوشهر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فروند گزارش شد که از این تعداد ۸۰۸ شناور با ظرفیت بالای یک هزار تن تردد داشتند.

شکیبی نسب عنوان کرد: در مدت یاد شده عملکرد جابجایی مسافر در بنادر بوشهر، گناوه و خارگ در مجموع ۹۰ هزار نفر گزارش شده که در این بندر گناوه با رشد ۱۵ درصدی بیشترین رشد را داشته است.

وی گفت: بدون تردید افزایش خیره کننده عملکرد بنادر استان بوشهر نویدبخش نگاه ویژه‌تر سازمان بنادر و دریانوردی به اجرا پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای در بنادر استان است.

شکیبی نسب یادآور شد: در هفته دولت امسال نیز با افتتاح چندین پروژه ارزشمند در بنادر استان بوشهر کام ساحل نشینان هم استانی شیرین خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha