۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبر: 85198243
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار انگلیس به شهروندانش درخصوص سفر به سوئد

۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبر: 85198243
هشدار انگلیس به شهروندانش درخصوص سفر به سوئد

تهران- ایرنا- پس از هتک حرمت و سوزاندن قرآن توسط یک پناهجوی عراقی در سوئد، وزارت امورخارجه انگلیس به شهروندانش در خصوص سفر به این کشور اروپای شمالی و احتمال بروز حملات هشدار داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: وزارت امور خارجه انگلیس در پی هتک حرمت قرآن در کشور سوئد که خشم مسلمانان را به دنبال داشته، نسبت به بروز حملات در این کشور اروپای شمالی به شهروندانش هشدار داد.

این وزارتخانه در بیانیه خود خاطرنشان کرده است که دولت استکهلم تاکنون توانسته برخی حملات برنامه ریزی شده را با موفقیت مختل ساخته و متهمان را دستگیر کند.

در این بیانیه ضمن تاکید بر این موضوع که مقام های سوئد باید هوشیار باشند، آمده است: تروریست ها احتمالا مکان هایی را که بیشتر توسط خارجی ها مورد بازدید قرار می گیرند، هدف حمله قرار خواهند داد.

هنریک لندرهولم مشاور امنیت ملی سوئد نیز در بیانیه ای ضمن تائید توصیه های بریتانیا به شهروندانش در خصوص سفر به سوئد، نسبت به افزایش تهدیدات در این کشور از زمان قرآن سوزی تاکید کرد.

وی سپس به اعتراضات مقابل سفارت سوئد در عراق به تاریخ ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) اشاره کرد و اقدام به حمله به سفارت خود در لبنان در تاریخ ۹ اوت (۱۸ مرداد) و همچنین تیراندازی روز اول اوت (۱۰ مرداد) به سمت یکی از کارمندان کنسولگری سوئد در شهر ازمیر ترکیه را از جمله تهدیدهای اخیر علیه نمایندگی های کشورش برشمرد.

در پی اقدام به سوزاندن قرآن از سوی یک پناهجوی عراقی مقابل سفارت عراق در سوئد، دولت آمریکا نیز نسبت به بروز حملات و سفر شهروندانش به این کشور هشدار داد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha