۸۶ داوطلب برای نامزدی انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه درگز پیش ثبت نام کردند

مشهد- ایرنا- فرماندار درگز گفت: ۸۶ داوطلب برای نامزدی انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه درگز پیش ثبت نام کردند که از این میان ۱۳ نفر زن هستند.

محمد کرمی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هر چند کم ترین تعداد پیش ثبت نام در استان مربوط به حوزه انتخابیه درگز است اما با توجه به جمعیت کم و حدود ۷۵ هزار نفری شهرستان و تک حوزه ای بودن این حوزه انتخابیه، ثبت نام ۸۶ داوطلب مناسب به نظر می رسد.

وی ادامه داد: ۷۶ درصد ثبت نام شدگان دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۴ درصد دارای مدرک دکتری و بقیه دارای سایر مدارک تحصیلی هستند.

فرماندار درگز گفت: ۱۳ نفر از ثبت نام شدگان دارای سابقه ایثارگری، ۲۴ درصد ثبت نام شدگان در بازه سنی ۴۰ تا ۴۵ سال و ۲۳ درصد در سنین ۳۵ تا ۴۰ قرار دارند.

شهرستان مرزی، کوهستانی و ۷۵ هزار نفری درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو، ۱۳۶ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که از این تعداد یک نماینده سهم حوزه انتخابیه درگز است.

همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha