رفع کمبود آب آشامیدنی ۲ روستای شهرستان خانمیرزا در حال انجام است

شهرکرد- ایرنا- سرپرست شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تامین آب آشامیدنی مردم مناطق مختلف استان گفت: رفع کمبود آب آشامیدنی ۲ روستا در شهرستان خانمیرزا در دستور گرفت.

به گزارش ایرنا، محمد کریمی روز دوشنبه تاکید کرد: برای رفع کمبود آب آشامیدنی روستاهای ده‌رشید و ده‌علی شهرستان خانمیرزا پس از دریافت مجوز جابه‌جایی چاه، حفاری چاه جدید با دستگاه روتاری آغاز و تاکنون بیش از ۹۰ متر حفر شده است.

وی افزود: از دستگاه حفاری روتاری برای حفر چاه‌هایی با عمق بیش از ۱۰۰ متر و در سازندهای سخت استفاده می‌شود و حفاری در این نوع چاه‌ها تا رسیدن به سنگ بستر ادامه دارد.

کریمی تصریح کرد: چاه در حال حفاری برای رفع کمبود آب آشامیدنی روستاهای ده‌رشید و ده‌علی شهرستان خانمیرزا از نوع ترکیبی آبرُفت و سازند سخت بوده که با مجوز عُمق اولیه ۱۵۰ متر شروع به حفاری کرده است.

وی نیاز آبی روستاهای ده‌رشید و ده‌علی شهرستان خانمیرزا را هفت لیتر بر ثانیه دانست و یادآور شد: برای حفاری چاه جدید به‌منظور رفع کمبود آب آشامیدنی این روستاها هشت میلیارد ریال اختصاص پیدا کرد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: حفر چاه جدید در روستاهای ده‌رشید و ده‌علی شهرستان خانمیرزا بر عهده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است.

کریمی گفت: به‌منظور تقویت منابع آب زیرزمینی، پس از راه‌اندازی پروژه تامین آب مجتمع خانمیرزا، تامین آب آشامیدنی روستاهای ده‌رشید و ده‌علی این شهرستان نیز از آن طرح انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است که بیش از ۸۰۰ روستا دارد و به‌دلیل خشکسالی تامین آب آشامیدنی ۲۰۰ روستا از طریق تانکر انجام می‌شُد که اکنون با جهاد آب‌رسانی قرار است آب آشامیدنی دائمی برای روستاهای این استان تامین شود.

آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا در ۱۵۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha