۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبر: 85198280
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ هزار و ۶۵۲ تماس با اورژانس خمین برقرار شد

۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبر: 85198280
۹ هزار و ۶۵۲ تماس با اورژانس خمین برقرار شد

خمین - ایرنا - مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۹ هزار و ۶۵۲ تماس با اورژانس این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون برقرار شد.

دکتر محمدعلی عروجی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر تلاش شبانه روزی همکارانش در امدادرسانی به شهروندان، اظهار کرد: از این تعداد تماس تلفنی با سامانه ۱۱۵ اورژانس، ۲ هزار و ۲۳۴مورد از آن منتهی به انجام عملیات و اعزام آمبولانس شد.

وی با اشاره به ارائه ۷۳۹ مشاوره تلفنی افزود: برخی از تماس‌ها به دلیل اینکه ربطی به اورژانس ندارند یا نیازمند دریافت درمان سرپایی هستند موضوع با راهنمایی تلفنی حل می‌شود و مستلزم اعزام تیم و انجام عملیات نیست.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: متاسفانه با وجود این همه فرهنگ سازی، باز هم مزاحمت تلفنی با اورژانس وجود دارد و امسال ۴۲۶ مورد تماس مزاحم با اورژانس خمین ثبت شده است.

عروجی با اشاره به یک‌هزار و ۷۰۳ فوریت شهری اورژانس خمین در سال جای، افزود: این فوریت‌ها شامل ۶۳ مورد قلبی، ۸۷ مورد تنفسی، ۲ مورد زنان و ۹۴۰ مورد سایر بیماری‌ها است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۸۰۰ فوریت جاده‌ای، ۳۶۱ ماموریت حوادث ترافیکی شهری و ۱۲۴ ماموریت جوادث ترافیکی جاده ای امسال در این شهرستان انجام شده است.

عروجی با اشاره به فعالیت ۲ پایگاه شهری در خمین بیان کرد: براساس برنامه ششم توسعه یک پایگاه شهری به خمین افزوده می‌شود و سازه این پایگاه آماده است و پس از تخصیص تجهیزات و خودرو فعال می‌شود.

وی اظهار کرد: سه پایگاه جاده در شهابیه، دربند و دهنو از توابع شهرستان خمین فعال است و راه اندازی یک پایگاه امدادی در روستای سیان نیز در دستور کار دانشکده علوم پزشکی خمین است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ارسال محل حادثه برای تکنیسن‌های این مرکز پس از تماس شهروندان با مرکز اورژانس یکی از اقدامت مهم اورژانس خمین به منظور تسهیل و تسریع در یافتن محل حادثه است.

عروجی یاداور شد: چهار مورد اعزام بالگرد اورژانس هوایی به منظور انتقال سریع مصدومان و بیماران به بیمارستان شهرهای همجوار در سال جاری انجام شد.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha